شرکت طراحی سایتوبلاگبرنامه نویسیاپلیکیشن های پیش رونده PWA چیست؟
اپلیکیشن های پیش رونده PWA چیست؟

اپلیکیشن های پیش رونده PWA چیست؟

PWA در اینجا نقش همین اپلیکیشن های موبایل را دارد از این جنبه متفاوت است که اپلیکیشن یک نسخه برای دانلود و نصب بر روی گوشی ها است اما این امکان به این شکل می باشد که شما وب سایت خود را به صورت یک اپلیکیشن بر روی گوشی دارید جدا از در نظر گرفتن سیستم عامل گوشی.

وب اپلیکیشن پیش رونده یا PWA چیست؟

ما برای هر سیتسم اداری و یا شرکت ها مختلفی می توانیم یک نرم افزار موبایل داشته باشیم. بذارید مثال بهتری بزنم شما برای سفارش غذا و یا حتی برای تاکسی ها دیگر از اسنپ و یا نرم افزار های مشابه این استفاده می کنید. یا در بانکداری شما نرم افزار های مخصوص به آن بانک را دانلود میکنید برای خدمات انتقال وجه و.. از نرم افزار موبایل استفاده می کنید. PWA در اینجا نقش همین اپلیکیشن های موبایل را دارد از این جنبه متفاوت است که اپلیکیشن یک نسخه برای دانلود و نصب بر روی گوشی ها است اما این امکان به این شکل می باشد که شما وب سایت خود را به صورت یک اپلیکیشن بر روی گوشی دارید جدا از در نظر گرفتن سیستم عامل گوشی.

برای درک بهتر PWA (وب اپیکیشن پیش رونده ) بهتر است تا ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

اپلیکیشن بومی یا Native

به اپلیکیشن های (نرم افزار های کاربردی) که فقط برای یک دستگاه خاص با سیستم عامل مشخص برای مثال سیستم عامل اندروید یا IOS توسعه داد میشود اپلیکیشن بومی یا Native Application گفته میشود که این نرم افزار ها عمدتا در فروشگاه های آنلاین مانند play store قابل دانلود و نصب می باشد

وب اپلیکیشن (Web Application)

به اپلیکیشن های که در بستر اینترنت قرار دادرند و از طریق مرور گر برای کاربران به نمایش در می آید وب اپلیکیشن یا Web Application  گفته می شود وب اپلیکیشن ها بدون وابستگی به سیستم عامل کاربر و فقط با یک مرور گر ساده قابل دسترسی می باشند

وب اپلیکیشن پیش روند یا PWA

حال که شما با دو مفهوم اپلیکیشن بومی (Native Application) و وب اپلیکیشن (Web Application) آشنا شدید به سراغ PWA می رویم و شما را با مفهوم وب اپلیکیشن پیش روند آشنا می کنیم.

"برای طراحی وب سایت و یا طراحی سایت می توانید با ما تماس بگیرید."

PWA مخفف Progressive Web Application می باشد این تکنولوژی در سال 2015 توسط شرکت گوگل معرفی شد به بیان ساده تر یک PWA کاملا شبیه به وب سایت می باشد که کاربر با مرورگر خود وارد آن میشود و پس از آن کاربر یا یک اپلیکیشن معمولی سرکار دارد.

یک PWA داری استاندارد های می باشد تا مرورگر های چون گوگل اجازه نصب آن را بر روی دستگاه کاربر بدهی در اینجا ما به چند مورد از این استاندارد ها اشاره می کنیم

  1. حتما یک PWA باید در بستر پروتکل HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) قرار داشته باشد.
  2. یک PWA باید داری یک طراحی مناسب و ریسپانسیو (Responsive Design) باشد.
  3. حتما باید داری یک Service Worker باشد تا بتواند بروری یک گوشی نصب و یا به صورت افلاین نیز کارکند.

مزایا اپلیکیشن پیش روند یا PWA

  • عدم وابستگی به سیستم عامل کاربر: به بیان دیگر تفاوتی نمی کند که کاربر داری گوشی با سیستم عامل اندروید باشد یا IOS و بدون مشکل روی هردو گوشی قابل دسترسی می باشد.
  • قابل دسترس بود از طریق اینترنت : به دلیل ان که یک اپلیکیشن پیش روند (PWA) در اصل یک وب سایت است از طریق مرورگر ها قابل دسترسی می باشد.
  • عدم نیاز به بروز رسانی :یک PWA بر خلاف نرم افزار های بومی (Native Application) به دلیل استفاده از یک Service Worker همیشه بروز می باشد و نیاز به بروز رسانی از طریق فروشگاه های نرم افزار  ندارد.
  • امنیت: اپلیکیشن های پیش روند (PWA) در یک بستر HTTPS قرار می گیرند در نتیجه از نظر امنیتی بسیار ایمن می باشند.
  • اپلیکیشن های پیش روند کاملا انعطاف پذیر و واکنش گرا (Responsive) هستند.

طریقه استفاده از PWA

به این شکل می باشد برای سیتم عامل اندروید و یا IOS بعد از باز شدن وب سایت شما می توانید از گزینه Add to home screen استفاده کنید و اون وب سایت رو به صورت یک اپلیکشن در گوشی خود داشته باشید و هر بار به صورت اتومات اطلاعات مربوط cash میشه.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
محمد میراث

در دنیای صفر و یک ها، یکی از مهمترین اصول، آموزش، یادگیری و بروز رسانی است. من محمد میراث فول استک دولوپر پایدار، با استفاده از دو بال دانش و بلندآوازی به دنبال فتح قله های مرتفع برنامه نویسی هستم. روح من با کدنویسی عجین شده است و در اقیانوسی از کدها من به دنبال صید بهترین کدها برای سایت شما هستم.

دیدگاه شما

ثبت