شرکت طراحی سایتوبلاگراه اندازی سایتطراحی سایت دایرکتوری رستوران یاب غذاچی
طراحی سایت دایرکتوری رستوران یاب غذاچی

طراحی سایت دایرکتوری رستوران یاب غذاچی

لازم بذکر است که غذاچی خدمات طراحی سایت برای رستوران ها نیز ارائه میدهد. این نوع از وب سایت ها را می توان برای طراحی سایت پادکست و طراحی سایت مجله و نشریات نیز استفاده کرد.

چرا طراحی سایت دایرکتوری رستوران جهت سفارش غذا ؟

خورد و خوراک جزو نیازهای اصلی انسان می باشد؛ چرا که وجودش از واجبات است و نبودش بر باد رفتن حیات.

اما در خود این نیاز، چند شبهه و خصوصیات تعیین کننده نهفته است. اینکه غذا گرم باشد و مطابق سلیقه ی ما تهیه شده باشد بر اندازه لذت بردن ما از غذا تاثیر به سزایی دارد.

همان طور که هر نوع سوختی را در مخزن خودرو خود نمی ریزید، قرار نیست برای رفع نیاز گرسنگی خودتان و اطرافیانتان نیز صرفا از نزدیک ترین محل تهیه غذا کمک بگیرید ولی برای یافتن رستوران خوب و با کیفیت و نزدیک به سلیقه شما چه راه هایی وجود دارد؟

قطعا برای اینکار منطقی بنظر نمیرسد که با سعی و خطا و مراجعه به رستوران ها و تست کردن غذا، کیفیت آنها را تجربه کرد یا از دوست آشنا پرس و جو نمود لذا به همین منظور استارتاپ‌هایی پدید آمدند که با راه اندازی سایت و اپلیکیشن های حرفه ای به شما این امکان را میدهند که به راحتی بتوانبد رستوران، کافه، فست فود، سفره خانه و … مورد نظرتان را یافته و از جزئیات آنها با خبر شوید. اصطلاحاً به این سایتها، وب سایت دایرکتوری رستوران و یا رستوران یاب می گویند که دارای امکانات و ویژگی های مختلفی می باشد.

لازم بذکر است که غذاچی خدمات طراحی سایت برای رستوران ها نیز ارائه میدهد. این نوع از وب سایت ها را می توان برای طراحی سایت پادکست و طراحی سایت مجله و نشریات نیز استفاده کرد.

در اینجا به برخی از امکانات سایت دایرکتوری رستوران که میتواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان، رستوران ایده آل خود را پیدا کنید اشاره کردیم.

  1. امکان جستجوی رستوران های اطراف شما از طریق موقعیت یاب.
  2. امکان جستجوی رستوران، فست فود، کافه و … از طریق گزینه جستجو یا دسته بندی های موجود در سایت.
  3. امکان مشاهده نظرات دیگران از طریق کامنت های تعبییه شده برای هر رستوران
  4. امکان نمایش تصاویر از محیط رستوران و غذا
  5. امکان مشاهده منوی رستوران یا فست فود
  6. درج لوکیشن و مشخصات تماس با رستوران مثل آدرس، تلفن، شبکه های اجتماعی رستوران ها

سفارش آنلاین غذا به شما کمک می کنند تا بر اساس سلیقه و استاندارد های شخصی از طیفی بسیار گسترده، گزینه مناسبی پیدا کرده و از رفع این نیاز تا حد ممکن لذت ببرید.

طراحی سایت دایرکتوری رستوران یا رستوران یاب باید توسط تیم با تجربه ای پایه ریزی شده باشند، چرا که قرار است سایت به کمک مشتریان شما بیاید تا راحت تر از میان صد ها رستوران و محل تهیه غذا به مقصود خود برسند؛ نه اینکه سردرگم شوند و ناامیدانه و مقلوب، عطای لیست منوی نامرتب و درهم پیچیده اش را به لقای نوار جست و جوی ناکارآمدش  ببخشند.

ابتدا قبل از اینکه به معرفی و نحوه پیاده سازی و طراحی سایت غذاچی بپردازیم در مورد اولین اقدام جهت راه اندازی این کسب و کار کمی صحبت کنیم. اولین قدم برای اینکار، جستجو در میان شرکت هایی است که از این مدل وب سایت ها طراحی میکنند و یا تجربه مشابه این کار را دارند.

برای ارزیابی یک تیم برنامه نویسی یا شرکت نرم افزاری معیار و شاخص های مختلفی وجود دارد مانند کیفیت طراحی ظاهر گرافیکی سایت، تجربه کاربری سایت یا همان UX، امکانات پیاده سازی شده در نمونه سایت های مشابه طراحی شده توسط آن شرکت، سرعت وب سایت و تحلیل فنی و بهینه بودن آن با استفاده از ابزارهای در دست مثل وب سایت GTMETRIX و Page speed inside، پرس و جو و ارزیابی رضایت مشتریان آن شرکت و در آخر قیمت برآورد شده بر اساس یک استاندارد یا پروپوزالی که قابل استناد باشد و زمان اعلامی جهت انجام کامل پروژه مورد نظر.

لازم به ذکر است از لحاظ بررسی قیمت و هزینه طراحی و برنامه نویسی باید بدانید این کار به دو روش میتواند پیاده سازی شود، طراحی سایت اختصاصی یا استفاده از سیستم های مدیریت محتوای وردپرس و جوملا و سیستم های مشابه موجود که هر روشی هزینه خاص خود را دارد که می بایست با وسواس هر کدام بررسی شود. ممکن است در ابتدا کمی سردرگم شوید چرا که قیمتهای خیلی متفاوتی به شما پیشنهاد خواهد شد و حتی در برخی سایت ها نیز با قیمتهایی در حد طراحی سایت رایگان نیز مواجه خواهید شد ولی اگر قصد داشتن یک سایت حرفه ای دارید؛ بهتر است که قید طراحی سایت های ارزان و قالب آماده را بزنید، چرا که این مدل طراحی سایت حرفه‌ای نیست و معمولا با استفاده از قالب های آماده و با هدف اصلی فروش یک سایت وردپرس معمولی در حد نصب قالب و… صورت می گیرد.

درحالی که این سایت‌ها باید با در نظر داشتن یکسری اصول و توسط تیم با تجربه ای طراحی و برنامه نویسی شود تا در عین مطابقت آن با درخواست و سلیقه ی شما، قادر به کسب رتبه ی فنی مناسب در میان همتایان خود و کسب و جذب مشتری برای شما باشند.

غذاچی چنین سایتی است.

صفحه اصلی سایت غذاچی

از همان ابتدا نوار جستجوی سایت در مقابل شما قرار می گیرد تا در صورت عدم علاقه به گشت و گذار در سایت، بتوانید به راحتی بر اساس پارامتر دلخواه به جست و جو و بررسی گزینه های منطبق بپردازید.

هرچند زیر نوار جستجو یک فیلتر ساده برای ایجاد محدودیت جغرافیایی بر اساس منطقه شهری در نظر گرفته شده تا اگر رستوران یا نوع غذا برایتان اهمیتی ندارد به راحتی نزدیک ترین گزینه ها را مشاهده کنید، به هر حال همیشه حق با مشتری است و وادار کردن مشتری به استفاده از تمامی امکانات سایت بازخورد خوبی نخواهد داشت.

بعد از تقسیم بندی بر اساس منطقه جغرافیایی دلخواه کاربر نوبت به سوال و جواب درباره نوع غذای مورد نظر کاربران در قالب چند تصویر اشتها آور می رسد!

نمونه طراحی سایت سفارش غذا - غذاچی

دقت داشته باشد که عبارت “چی نیاز داری؟” و راهنمایی زیر آن؛ کاربر را متوجه می سازد که گزینه های زیر در اصل تقسیم بندی رستوران ها بر اساس نوع غذایی است که در آنها سرو می شود. هر چند زیبای بصری سایت کاربران را برای مدتی کوتاه مجذوب می کند و مانع خروج آنها از سایت به محض مشاهده وضعیت صفحه اصلی می شود؛ اما این رابط کاربری کارآمد سایت است که کاربر را به مشتری دائمی شما تبدیل کرده و دست در دست جلوه های ویژه خلاقانه و چشمگیر، او را به صرف وقت بیشتر در سایت ترغیب می کند.

در ادامه با طرح و رنگبندی متفاوت، رستوران هایی شناخته شده با تخفیف موقت به کاربر پیشنهاد می شوند. شاید به نظر شما اولویت نمایش و جذابیت این بخش از سایت بیشتر از دسته بندی رستوران ها می باشد؛ پس ترجیح می دهید جای این دو را با هم عوض کنید، یا اینکه امکان کاملا متفاوتی به سایت اضافه کنید و اصلا شاید میل بیشتری به استفاده  از تصاویر نسبت به صاحبان و طراحان این سایت داشته باشید.

مسئله ای نیست، اگر سایت شما درست و اصولی طراحی شود تغییر و ارتقا آن آسان و کم هزینه خواهد بود. این قضیه مستلزم این است که طراحی سایت حرفه ای و کارآمد نسبت به طراحی سایت ارزان اما ناکارآمد ترجیح داده شده بر اساس نیاز و با آینده نگری، مدل طراحی سایت مناسبی برای طراحی سایت دایرکتوری رستوران یا سفارش غذا ی خود انتخاب کرده باشید.

پیشنهادات و تخفیفات - غذاچی

طراحی سایت رستوران یاب ، به کدام روش ؟

نکته مهمی که در هنگام انتخاب نحوه و شیوه طراحی سایت رستوران باید به خاطر داشت این است که سایت های بسیار ارزان در اصل قالب ها آماده ای هستند که نهایت امکان ایجاد تغییر در آن ها، رنگ بندی اجزای سایت است. ایجاد تغییرات در قالب های آمده که افرادی دیگر آن را نوشته اند، معمولا برای این مدل “طراحان” کاری دشوار است و احتمالا از آن سر باغز خواهند زد. با توجه به این که این مدل سایت ها از نظر فنی و رتبه SEO نیز حرفی برای گفتن ندارند؛ بهتر است برای سایتی که باید با امثال اسنپ فود و فیدیلیو رقابت کند، اندکی بیشتر هزینه کنید.

سایت های ساخته شده توسط CMS های آماده نظیر wordpress و مجنتو به دلیل گستردگی کارآیی ها و البته منابع و نویسندگان مختلف برای هر جزء خاص و پلاگین، به آش شله قلم کاری تبدیل می شوند که سر و سامان دادن به آن ها کاری است که چیره دست ترین آشپز ها و برنامه نویسان با اکراه قبول کرده و البته که هزینه این کراهت را از شما می گیرند. لازم به ذکر است که به دلیل همین فراوانی و ناهماهنگی کد سایت شما، مدیریت سایت از طریق پنل مدیریت آن نیز بسیار مشکل پیچیده است. اگر مسئول سایت آشنایی کافی با این پنل را نداشته باشد ممکن است مرتکب اشتباهات مخربی شود و قالب سایت را به هم بریزد.

با توجه به این که در سایت هایی مثل دایرکتوری رستوران مدام اطلاعات جدید از پایگاه داده به صورت مرتب و با در نظر داشتن تفاوت محتوا و قالب داده های ورودی در سایت قرار می گیرند؛ در صورت استفاده از wordpress و دیگر CMS های آماده برای طراحی سایت رستواران یاب اطمینان حاصل کرد که مسئول سایت به کنترل پنل آن تسلط کافی دارد.

طراحی اختصاصی هرچند هزینه بر اما برای سایت هایی که تعداد کاربران و مراجعه کنندگان آن از چند هزار نفر در روز بسیار بیشتر است و قرار است خدماتی چون معرفی رستوران ها و کترینگ ها به جمعیت یک شهر یا کشور است؛ معقول ترین گزینه است. طراحی سایت اختصاصی به این معنا است که تیم برنامه نویسی بر اساس طرح شما یا یک نمونه کار انتخابی، برای شخص شخیص شما مشغول به کار می شوند. از رابط کاربری گرفته تا درگاه های ارتباطی سایت و پایگاه داده، همه ی اجزای سازنده سایت با در نظر گرفتن خصوصیات مورد نظر شما و با رعایت نکات طراحی موفق پایه ریزی و اجرا می شوند.

نکاتی کمتر شناخته شده و ظریف، که تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت ارائه خدمات مانند سفارش غذا در مواجه با رقبای جا فتاده و قدرتمند هستند. طراحان حرفه ای به اصول طراحی سایت آگاه هستند و هنگام طراحی سایت آن ها را در نظر می گیرند.

طراحی سایت حرفه ای تنها ایجاد زیبایی ظاهری و جلوه های جالب نیست، بلکه باید المان های مختلف نظیر سرعت سایت، نام گذاری صحیح منو ها، واکنش گرایی و …  در نظر گرفته شوند؛ تا در کنار رنگ بندی و جلوه های بصری ، برای کاربر تجربه ای جذاب و به یاد ماندنی ایجاد کنند. با رعایت نکات اصولی و کدنویسی بر پایه سئو ، کار بر روی رتبه SEO سایت از طراحی و کد نویسی شروع می شود تا در میان رقیبان کهنه کار و قدرتمند حاضر در صحنه به دید مشتریان آمده و سری در میان سر در بیاورد.

به همین دلیل است که باید طراحی سایت را به طراحان حرفه ای سپرد، وگرنه با سایت ساز های رایگان هم می توان یک بروشور آنلاین پیاده سازی کرد.

نمای کلی طراحی سایت غذاچی
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت