شرکت طراحی سایتوبلاگبرنامه نویسیمعرفی انواع روش های طراحی سایت
معرفی انواع روش های طراحی سایت

معرفی انواع روش های طراحی سایت

طراحی سایت به سه روش کلی تقسیم میشود که میتوان به اولین و شاید معروف ترین نوع طراحی سیات اشاره نمود، طراحی سایت با استفاده از CMS ها یا content management system (سیستم مدیریت محتوا) نام برد که همان وردپرس و یا جوملا محسوب می شود....

انواع روش های طراحی سایت

در این مقاله قصد داریم به انواع روش های طراحی سایت بصورت گسترده بپردازیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سایت به 3 بخش بسیار عمده تقسیم می شود که هر کدام را به صورت جدا گانه در این مقاله توضیح خواهیم داد.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

طراحی سایت به سه روش کلی تقسیم میشود که میتوان به اولین و شاید معروف ترین نوع طراحی سایت اشاره نمود، طراحی سایت با استفاده از CMS ها یا content management system (سیستم مدیریت محتوا) نام برد که همان وردپرس و یا جوملا محسوب می شود. این نوع از سایت ها از جمله مواردی می باشد که برای طراحی سایت آسانسوری استفاده می شود.

طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا به دو بخش اساسی تقسیم ی شود.

طراحی سایت با وردپرس و cms

طراحی سایت با قالب های CMS

قبل از هر چیزی بهتر از با کلمه ی آشنا شوید، CMS مخفف کلمه ی content management system هست که به معنی سیستم مدیریت محتوا می باشد، در این روش شما می توانید بدون دانش برنامه نویسی وب سایت طراحی نموده و از آن استفاده کنید.

این روش بیشتر برای طراحی سایت های شرکتی مناسب است.

دانلود open source از منبع word press

طراحی سایت با CMS اختصاصی به این صورت هست که شما از سایت مبدا word press  وارد پنل کاربری دانلود سایت ورد پرس میشوید و قالب آماده ی ورد پرس را به صورت یک فایل zip دانلود میکنید بعد از extract فایل، شما با تعداد زیادی از کد های نوشته شده با زبان برنامه نویسی PHP رو به رو میشوید برخی از این پلاگین ها و یا افزونه ها که قابلیت های مختلف دارند، که در طراحی سایت اختصاصی در پروسه اول به شما اماده تحویل میدن مانند دکمه ی تماس با ما یا قابلیت هایی مانند باکس دانلود و یا حتی کنترل پنل اختصاصی و یا قابلیت yoast SEO که برای کیفیت، کمیت در سئو سایت استفاده میشود و از پر طرافدار ترین افزونه های ورد پرس محسوب می شود.

خرید سورس CMS آن از شرکت و یا طراح سایت

بسیاری از شرکت ها بعد از دانلود word press از سایت ورد پرس قالب آماده ی آن را به صورت اختصاصی برای خود بازنویسی کرده و به صورت قالب های آماده با توجه به پلاگین ها، اسلایدشوها، تم ها و.. ایجاد می کنند و در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار می دهند این مورد از طراحی سایت های وردپرس بسیار مناسب نیست چرا که تعداد برنامه های نصب شده آن بسیار زیاد است و ممکن است با مرور زمان بر سایت شما آسیب زند و یا ممکن است سرعت سایت را به تدریج کاهش دهد چرا که شما تعداد بسیار زیادی برنامه در سایت خود دارید که نیازی به استفاده از آن ها ندارید.


برای آشنایی با مزایا معایب طراحی سایت ورد پرس می توانید مقاله پشت پرده ی تاریک ورد پرس را مطالعه فرمایید.


طراحی سایت با کد نویسی اختصاصی

طراحی سایت با کد های اختصاصی که توسط برنامه نویس ها نوشته می شود این نوع طراحی سایت به دو روش مختلف تقسیم می شود. عمدتا بسیاری از این طراحی سایت با ز بان اختصاصی ASP.NET نوشته می شود. در طراحی سایت های اختصاصی می توان برای تمامی وب سایت های فروشگاهی، نمایشگاهی، شرکتی استفاده نمود. از جمله سایت های فروشگاهی را می توان طراحی سایت کرکره برقی و درب اتوماتیک دانست که درخواست های بسیار زیادی برای آن وجود دارد.

طراحی سایت با قالب های آماده کدنویسی شده

روش اول به این صورت است که برنامه نویس از قبل سایت هایی کد نویسی کرده و به صورت قالب آماده و یا سایت های آماده به صورت کاتالوگ در اختیار مشتری ها قرار می دهد انعطاف پذیری در این سایت ها در حد تغییر رنگ و فونت و... قابل دسترس است ولی برای تغییرات کلی پیشنهاد می شود که یک سایت اختصاصی خریداری کنید که صفر تا صد آن از اول نوشته شود جلوتر به طراحی سایت اختصاصی سفارشی بیشتر می پردازیم.

طراحی سایت به صورت اختصاصی

سایت های اختصاصی به این معنیه که شما مشتری و یا درخواست کننده سایت یک ایده ای در ذهن خود دارید و یا در یک سایتی ایده های خود را دیده اید و از طراح سایت درخواست می کنید سایت شما به شکل نمونه سایتی که دیده اید کد نویسی شود هزینه این طراحی سایت نسبتا بالا است ولی اگر بیزینس شما برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است ما این روش و به شما پیشنهاد میکنیم. در این نوع طراحی سایت شما می توانید تمام ایده های خود را از صفر تا صد به برنامه نویس خود بگویید و در سایت خود با توجه به انعطاف و همچنین عدم آسیب پیاده سازی خواهد شد.

طراحی سایت با سایت سازها

فک میکنم تا به الان مشاهده کرده اید که بعد از ورود به یک سایت طراحی سایت با یک کلیک را به شما پیشنهاد میکنند بسیاری از این گزینه همان سایت ساز های خودمان هستند که مدت ها بر روی آن کد نویسی شده و الان شما می توانید با یک کلیک بعد از مشاهده ی قالب های آماده مانند ورد پرس دانلود کنید.

یه سری سایت ساز آماده هست که شرکت ها بنا بر سلیقه ی خود با زبان برنامه نویسی خودشون نوشته اند مانند سایت ساز google sites که شما می توانید قالب های آماده رو مشاهده کنید پس از انتخاب سایت خود را طراحی نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

نظرات کاربران

لوازم جانبی نوکیا

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

دیدگاه شما

ثبت