خانهوبلاگراه اندازی سایتمعرفی 3 ابزار تست سرعت وب سایت شما

راه اندازی سایت

۱۴۰۰/۷/۲۱
6010
معرفی 3 ابزار تست سرعت وب سایت شما

معرفی 3 ابزار تست سرعت وب سایت شما

وب سایت شما در صفحات اولیه گوگل مدام باید گوش به زنگ بود و معیارهایی که توسط گوگل (به صورت غیر مستقیم) اعلام می شوند را رصد نمود.

در این برهه از زمان با پیشرفت تکنولوژی های مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) و تغییرات متعدد معیارهای گوگل برای امتیاز دهی به وب سایت شما و کسب رتبه های برتر در نشان دادن وب سایت شما در صفحات اولیه گوگل مدام باید گوش به زنگ بود و معیارهایی که توسط گوگل (به صورت غیر مستقیم) اعلام می شوند را رصد نمود.

یکی از این پارامترها که برای سئوی سایت از امتیاز بالایی هم برخوردار است، سرعت وب سایت شما می باشد.

اگر وب سایت دارید و یا برای کسب و کارتان قصد راه اندازی و طراحی سایت دارید حتما این مقاله را دنبال کنید.

در این مقاله، سه وب سایت جهت تست میزان سرعت وب سایت معرفی میکنیم، ولی اینکه چه راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد و همینطور از بین این راهکارها کدامیک اثربخشی بالایی دارد و وزن آن بیشتر است را در ادامه مقاله حتما به آن توجه نمایید چراکه اینها فقط ابزارهای تست کردن سرعت وب سایت شماست و مهمترین آیتم اجرایی کردن آن است.

ابزارهای برای سنجش سرعت سایت

1. Page Speed Insights

جهت مطالعه و آموزش Page Speed Insights بر روی لینک روبرو کلیک کنید: آموزش PageSpeed Insights

آدرس سایت پیج اسپید جهت تست: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

نمونه نتیجه یک تست از وب سایت پایدار سامانه:

نمونه نتیجه تست سرعت وب سایت از Page Speed

2. ابزار لود تستینگ K6

سایت K6 یک ابزار متن باز اما غیر رایگان است، در گذشته نام آن Load Impact بود که پس از یک توسعه بزرگ و ری برندینگ نامش را به k6 تغییر داد.

آدرس سایت: https://k6.io

ابزار تست سرعت k6

3. سایت Pingdom

این وب سایت از قدیمی های این بازار است و مدتهاست که ابزار های کیفی شبکه ارائه می کند، وب سایت پینگدام (Pingdom) گزارشات کاربردی ای در اختیار شما قرار می دهد.

آدرس سایت جهت تست سرعت: https://tools.pingdom.com

نتیجه یک تست در سایت Pingdom را که برای همین وب سایت می باشد را می توانید ملاحظه بفرمایید:

نمونه تست سرعت سایت با ابزار Pingdom

افزایش سرعت سایت

حالا پس از اینکه با استفاده از این ابزارها مثل گوگل پیج اسپید (Page Speed) توانستیم سرعت سایتمان را اندازه گیری نماییم به این میپردازیم که حالا چطور سرعت را افزایش دهیم.

عمده فعالیت مورد نیاز شما جهت بهبود سرعت وب سایت موارد فنی یا به اصطلاح تکنیکال می باشد، درصد کمی هم می تواند مرتبط شود با بستر شبکه، نوع سرور، تنظیمات نیم سرور ها و … که اگر فقط روی خود مسائل فنی که در طراحی سایت صورت می پذیرد متمرکز شوید تا ارقام قابل قبولی خواهید در تست ها پاس شوید و حتی گرید A بگیرید.

در اصل برای بالا بودن سرعت سایت منطقی ترین راه این است که  از همان ابتدا در انتخاب شرکت طراحی سایت مسلط به بهینه سازی دقت کنید و یا خودتان سایت را طراحی می کنید، آن را بر پایه سئو و به اصطلاح سئو بیس پیاده سازی نمایید. تغییر همیشه مشکل است و در نهایت هم به آن نتیجه ای که باید بگیرید نخواهید رسید، کد ها دستکاری می شوند بی اطلاع از اینکه شرکت قبلی چه کارهایی انجام داده است و حجم بسیاری از کد های بی استفاده در پروژه خواهد ماند و یا عملکرد مطلوبی نخواهند داشت.

منظور از سئو بیس بودن سایت که به آن اشاره شد یعنی اعمال برخی اصول فنی سئو که از نظر بهینه سازی از امتیاز بالایی برخوردار می باشد. اگر وب سایت شما سئو بیس باشد، انرژی و زمانی که باید برای سئو کردن وب سایت صرف کرد به جرات می توان گفت حدود نصف خواهد شد.

Google Page Speed

برای افزایش سرعت وب سایت راه های مختلفی وجود دارد از جمله :

  • انتخاب هاست مناسب
  • کوچکتر کردن کدها مانند حذف کامنتهای HTML، بخش‌های CDATA و …
  • کاهش تعداد مراجعه به DNS
  • در CSS و جاوا اسکریپت، ابعاد تصاویرتان را مشخص کنید
  • قرار دادن فایل های CSS در بالا و فایل های JS در پایین صفحه
  • بهینه کردن حجم تصاویر سایت

مقالات انتخاب هاست مناسب و بهینه کردن حجم تصاویر سایت را پیشنهاد میکنم حتما بخوانید.

روش های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام به اندازه خود در تست سرعت سایت شما تاثیر کوچکی خواهند گذاشت، یکی از کارهایی که می توانید به راحتی و بدون دانش فنی انجام دهید بهینه کردن تصاویر وب سایت هستند که با یک ابزار بسیار ساده قابل انجام خواهد بود که ما به شما معرفی میکنیم: بهترین ابزار برای بهینه سازی و کاهش سایز تصاویر سایت، از مطالعه و نتیجه انجام این کار شگفت زده خواهید شد.

در نهایت، راه های بیشمار دیگری نیز برای افزایش سرعت وب سایت وجود دارد که در این مقاله تنها به چند مورد بالا اشاره گردید. پس از انجام موارد مربوط به افزایش سرعت وب سایت، می توانیم میزان سرعت وب سایتمان را با استفاده از ابزارهایی تست کنیم تا بتوانیم یک سنجشی از بهینه بودن وب سایتمان عاید شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

پایدار سامانه

این ابزار بسیار مفید و کاربردی هستند و رایگان می توانید از آنها استفاده کنید، البته ابزار های پولی هم ارزش افزوده هایی دارند که مشتری ها تمایل به پرداخت هزینه هایی هستند که ارزش افزوده ای برای آنها دارند.

۱۴۰۰/۸/۱۹

ناشناس

تست سرعت به چه دردی میخوره وقتی نمیتونیم درست کنیم سرعت رو بالا ببریم اگه راست میگید روش بالا بردن سرعت سایت رو هم یاد بدید

۱۴۰۰/۸/۴

علی

بسیار عالی استفاده کردم ابراز های خوبی برای تست سرعت هست که خدمات مجانی میدن نمیدونم اینهمه سایت که پول میگیرن چرا هستن و چرا مردم استفاده می کنن

۱۴۰۰/۸/۲

شاین

برای افزایش سرعت سایت چه راهکارهایی هست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

۱۳۹۸/۶/۲۷

مهدی

ممنون

۱۳۹۸/۴/۲۰

cialis

سلام آیا سرعت سایت ربطی به طراح سایت داره؟ یعنی ممکنه کسی که سایت رو طراحی کرده باعث بشه سرعت سایت پایین بیاد؟ حالا یا از عمد باشه یا طراحش طراح نباشه. ممنون میشم پاسخ بدید و اینکه طراحی سایت فروشگاهی هزینش چقدره

۱۳۹۷/۱۲/۲۷

الیاس

سنجش سرعت وب سایت با چه تکنولوژی هست یعنی برای اینکه سرعت سایت رو اندازه بگیریم چه شاخص هایی باید رعایت بشه؟ ممنون از وب سایت پایدار سامانه

۱۳۹۷/۱۲/۲۷

عادله مظفری

سرعت سایت در حدی مهمه که اگه یک سایتی حتی 1 ثانیه نسبت به سایت دیگه زودتر باز بشه میتونه فرصت دیده شدن رو از دست بده چون وقتی ما دنبال جستجوی یک عبارتی هستیم پس از جستجو، چند سایت را در تب های جدید باز می کنیم و اولین سایتی که نسبت به بقیه زوتر باز شد و لود کرد رو باز میکنیم و به همین ترتیب میریم سراغ سایت دوم و سوم و… یعنی بخاطر بالا بودن سرعا سایت در حد 1 ثانیه هم … ممنون از مطالب مفیدتون پایدار سامانه

۱۳۹۷/۱۱/۲۸

حوری بیگم مرتضوی

احسنت..فوق العاده بود ..

۱۳۹۷/۱۱/۲۱

ytre

بسیار عالی بود سپاسگذارم

۱۳۹۶/۸/۲۷

دیدگاه شما

ثبت