شرکت طراحی سایتوبلاگراه اندازی سایتآموزش بهینه سازی تصاویر وب سایت
آموزش بهینه سازی تصاویر وب سایت

آموزش بهینه سازی تصاویر وب سایت

بهینه سازی تصاویر یکی از پارامتر های بسیار مهم و کاربردی در عین حال ساده برای سئو سایت بوده و خواهد بود، با کمترین انرژی و زمان می توانید تصاویری با کیفیت مناسب و حجم معقول تهیه کنید و تصاویر حجیم و بی مصرف را در سایت آپلود نکنید

بهینه سازی تصاویر یکی از پارامتر های بسیار مهم و کاربردی در عین حال ساده برای سئو سایت بوده و خواهد بود، با کمترین انرژی و زمان می توانید تصاویری با کیفیت مناسب و حجم معقول تهیه کنید و تصاویر حجیم و بی مصرف را در سایت آپلود نکنید و گوگل را ناراحت نکنید. جهت آشنایی بیشتر با سئو پیشنهاد میکنم مقاله سئو چیست را در وب سایت بخوانید.

معرفی ابزار کم کردن حجم عکس

سایت optimizilla یک ابزار آنلاین است برای کاهش حجم تصاویر، که این کم کردن حجم یا حفظ کیفیت تصویر و همچنین ابعاد تصویر خواهد بود. کار کردن با این ابزار به قدری ساده است که اگر همینجا هم این مقاله را ببندید از پس این کار بر می آیید و می توانید خودتان ادامه مسیر را طی کنید. البته نکاتی هم در این آموزش مطرح می شود که خواندنش خالی از لطف نیست. در این ابزار بهینه سازی تصویر شما می توانید تصاویر jpg و png را بهینه کنید، توجه داشته باشید که این سایت فرمت gif را پشتیبانی نمی کند.

آدرس وب سایت و این ابزار ارزشمند که کار شما را بسیار راحت و ساده می کند http://optimizilla.com می باشد، حتی بدون آموزش هم به راحتی می توانید از این ابزار تخصصی استفاده کنید، هرچند که توضیح و آموزش مختصری برای شما آماده کرده ایم.

آموزش کم کردن حجم عکس برای وب سایت

1. مرورگر خود را باز کنید و وارد سایت http://optimizilla.com شوید.

آموزش سایت optimizilla

2. برای انتخاب فایل مورد نظرتان روی دکمه Upload Files کلیک کنید و تصویرتان را انتخاب کنید. (برای انتخاب چندین فایل بصورت همزمان میتوانید دکمه Ctrl را بگیرید و بعد روی دکمه آپلود فایل کلیک کنید، در این حالت می توانید همزمان چندین عکس را انتخاب کنید)

3. بعد از انتخاب عکس در پنجره انتخاب فایل که در مرحله قبل باز شد، در گوشه پایین سمت راست دکمه Open را بزنید تا تصویر شما آپلود شود. بعد از آپلود تصویر در پایین تصویرتان را در ۲ کادر خواهید دید که سمت چپ تصویر اصلی و در سمت راست تصویر بهینه سازی شده نمایش داده می شود.

آموزش بهینه سازی عکس سایت

4. نوار اسلایدری که سمت راست تصویر بهینه شده وجود دارد میزان بهینه سازی را مشخص می کند. توجه داشته باشید که نسبت معکوس بین کیفیت تصویر و حجم فایل تصویر شما وجود دارد، هرچقدر نوار را به سمت پایین بکشید تصویر نهایی شما بی کیفیت تر می شود و در عین حال از حجم آن کاسته خواهد شد. پیشنهاد می شود مقدار پیش فرض را بپذیرید و تغییری در این اسلایدر ندهید تا بهترین بهینه سازی را با حفظ کیفیت داشته باشید.

5. اگر میزان بهینه سازی و نرخ فشرده سازی را از طریق اسلایدر تغییر داده اید باید روی دکمه Apply کلیک کنید تا تغییرات روی تصویر اعمال شود.

6. روی دکمه Download All کلیک کنید تا تصاویر بهینه شده را دانلود و ذخیره نمائید.

چند نکته تکمیلی در بهینه سازی عکس

محدودیت تعداد تصویر بصورت گروهی و همزمان

برای بهینه سازی و کاهش حجم تعدادی تصویر بصورت همزمان می توانید نهایتا تا 20 تصویر را همزمان آپلود کنید و تمامی تصویر را همزمان بهینه کنید، میتوانید تمام تصویر را در قالب یک فایل زیپ دانلود کنید و یا در همان باکس بالا روی دکمه دانلود زیر هر تصویر کلیک کنید و تصاویر بهینه سازی شده را یک به یک دانلود کنید.

کم کردن کیفیت تا حد مطلوب

تصاویری که از طریق سایت Optimizilla یا همان imagecompressor.com بهینه می کنید جهت استفاده در وب سایت می باشند و قطعا کیفیت تصاویر در حدی پایین می آیند که بصورت چشمی به این تصاویر نگاه کنید افت کیفیت را حس نمی کنید، پس برای پروژه های طراحی و سایر کارها شاید مناسب نباشد.

فرمت تصاویر

این ابزار فقط تصاویر PNG یا JPEG را بهینه می کند پس اگر فرمت های دیگری دارید ابتدا باید آن ها را تبدیل به این دو پسوند کنید و بعد به بهینه سازی اقدام کنید. با عوض کردن پسوند تصویر بصورت دستی و فقط تغییر نام آن فرمت تصویر تغییری نمی کند پس از این کار خودداری کنید و با نرم افزار یا ابزارهای آنلاین که واقعا فرمت تصویر را تغییر می دهد این کار را انجام دهید.

اگر به فرمت های دیگر نیاز دارید مانند svg یا webp و یا هر فرمت دیگر بجز jpg و png شما می توانید از طریق این ابزار ابتدا حجم تصاویر خودتان را کاهش دهید و با همان فرمت اولیه ذخیره کنید و بعد از ذخیره اقدام به تبدیل فرمت مدنظرتان اقدام کنید که تصویر بهینه شده ای داشته باشید.

درصد بهینه سازی و کاهش حجم

تصویر زیر نمونه ای از دستکاری درصد و نرخ بهینه سازی است، همانطور که در تصویر می بینید عکس سمت چپ در واقع عکس اورجینال و اولیه ما هست که اگر به توضیحات بالای عکس دقت کنید حجم آن 57 کیلوبایت است و نرخ فشردگی را تا 20 درصد پایین آوردیم که سایز عکس جدید به 5.5 کیلوبایت رسیده است! این فوق العاده است اما تصویر بی کیفیت و تار و پیکسل شده نشان می دهد که همیشه و صرفا کم کردن حجم عکس بهینه سازی نیست! مقدار پیشفرض معمولا بهینه ترین حالت است و نیازی به دستکاری ندارد اما اگر می دانید که چکار باید انجام دهید می توانید این نسبت را شخصی سازی کنید و تصویر بهتری دریافت کنید.

کم کردن حجم عکس

سخن پایانی

این مقاله صرفا آموزش کم کردن حجم و بهینه کردن تصویر با ابزار آنلاین image compressor بود، قطعا ارزش این عملیات را می دانید و از تاثیر بی نظیر تصاویر در سئو سایت مطلع هستید، به همین خاطر قصد اضافه گویی نداشتیم و هدف این بود مقاله طولانی نشود، بهینه سازی با روش های فوق العاده بسیاری قابل انجام است که این سریع ترین و راحت ترین روش های بهینه کردن عکس بود.

اگر نکته ای جا مانده بود و سوال یا مشکلی در خصوص بهینه سازی و یا استفاده از این ابزار واقعا با ارزش داشتید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید، در اولین فرصت پاسخ شما را می دهیم و در صورت نیاز محتوای مقاله و آموزش را ویرایش می کنید قطها نظرات شما به هرچه بهتر شدن این مطلب کمک می کند. پس منتظر اعلام نظر کرانبهای شما هستیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

پایدار سامانه

خوشحالم که مقاله برای شما کاربردی بوده، با این سایت به راحتی می توانید تصاویر مناسب و بهینه بدون افت کیفیت با حداقل زمان ایجاد کنید و بسیار با ارزش است مخصوصا در مواقعی که دسترسی به فتوشاپ و نرم افزار های کاربردی نداشته باشید

۱۴۰۰/۸/۱۹

سینا

آموزش فوق العاده ای بود فکر نمیکردم به این راحتی به عکس هارو بهینه کرد حتی بدون افت کیفیت

۱۴۰۰/۸/۲

سهیل

سلام خیلی عالی بود چیزی که خیلی برام جالب بود اینه که حجم عکسم رو کم کردم بدون این که کیفیتش تغییر کنه یا پایین بیاد از این ابزارا بیشتر معرفی کنید

۱۴۰۰/۵/۲۱

Agahi90

هوالرزاق با سلام و احترام بسیار مفید بود فشرده سازی سپاس

۱۳۹۹/۱۰/۱۲

دیدگاه شما

ثبت