شرکت طراحی سایتوبلاگراز موفقیتتبلیغات دهان به دهان یا WOM چیست؟
تبلیغات دهان به دهان یا WOM چیست؟

تبلیغات دهان به دهان یا WOM چیست؟

اگر تا به حال از یک مغازه و یا رستورانی که خدماتی به شما ارئه داده اند راضی بوده اید و چند نفر را به آنجا معرفی کرده باشید این می تواند یک بازاریابی و یا تبلیغات دهان به دهان می باشد که توسط شما شکل گرفته است

بازاریابی دهان به دهان چیست؟

اگر تا به حال به خریدی رفته‌اید و بعدها در مورد آن مغازه یا رستوران با کسی صحبت کرده باشید و به خوبی آن را مورد تمجید قرار داده باشید، دوست خود و خانواده خود را به آن مکان برده باشید این همان بازاریابی تبلیغاتی دهان به دهان می‌باشد. بازاریابی دهان به دهان می‌تواند از طریق فعالیت‌های تبلیغاتی مختلف که توسط شرکت‌ها راه‌اندازی شده‌اند یا با داشتن فرصت‌هایی برای تشویق ارتباطات مصرف‌کننده به مصرف‌کننده و مشتری به بازاریاب تشویق شود.

مزایای دهان به دهان

بیایید واقع بینانه نگاه کنیم، بهترین تبلیغات تلبلیغاتی می‌باشد که یکی از دوستان شما، شمارا به یک جایی برای معرفی و یا ارائه خدمات هدایت ‌میکند طبق آمار رسمی 92 درصد از مصرف کنندگان به توصیه دوستان و خانواده نسبت به هرنوع تبلیغات دیگری بها می‌دهند به‌علاوه، به لطف رسانه‌های اجتماعی، چیزی که یک نفر به اشتراک می‌گذارد می‌تواند در چند ثانیه به میلیون‌ها نفر برسد. و تبلیغات شفاهی فقط پس از یک تعامل متوقف نمی شود - یک نفر به دیگری می گوید، و دیگری به دیگری الی ... ادامه خواهد داشت

پس یک موضوع بسیار مهم وجود دارد که تبلیغات موثر باید بر روی رضایت مشتریان شکل بگیرد. مشتریان شما اولین و آخرین سرمایه شما می‌توانند باشد. این روزها افراد میلیون‌ها تومان را صرف تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری و ... می کنند و از اهمیت ویژه‌ی مشتریان خود بی بهره هستند.

شما تصور کنید هر شخص به عنوان مشتری فعلی شما می‌تواند شمارا به چند مشتری بالعل دیگر سوق بدهد.

آخرین باری که چیزی را جایی دیدید یا غذایی را جایی میل کردید به خاطر دارید این هیجان پیدا کردن یک جای با کیفیت و معرفی به دیگران به میزانی زیاد است که می تواند بسیاری از افراد اطراف شمارا به خرید و ارئه خدمات از آن‌جا وا دارد.

چرا بازاریابی دهان به دهان اینقدر مهم است؟

بازاریابی دهان به دهان به دلیل سطح بالای اعتماد آن متمایز است.

معمولاً توصیه‌های شفاهی از سوی دوستان، اعضای خانواده و سایر افراد در حلقه‌های نزدیک یک فرد ارائه می‌شود. وقتی کسی می بیند که یکی از دوستان یا اعضای خانواده اش در مورد یک برند خاص یا ارائه خدمات متفاوت هیجان زده می شود، احتمال خرید او بسیار بیشتر است. این به این دلیل است که توصیه های اطرافیان چندصدبرابر باارزشتر از تبلیغات دیگر می‌باشد.

تبلیغات دهان به دهان چقدر موفق است

  • 84 درصد از توصیه‌های شفاهی به خرید محصول رسیده‌اند
  • با هر تبیلغ دهان به دهانی 4 برابر به احتمال خرید افزایش می‌یابد
  • معمولا تقل قول‌ها دلیل اصلی هر خرید می باشد
  • تمامیه المان‌ها زیر می‌تواندمزیت بر علت موفق بودن این نوع تبلبغات باشد.

انواع بازاریابی دهان به دهان چیست؟

نوع اول بازاریابی دهان به دهان تقویت شده‌ می‌باشد که مستقیماً توسط تجارت شما از طریق یک کمپین بازاریابی تشویق می شود و یا از طریق شرکتی که با آن قرار داد تبلیغات بسته‌اید شکل می‌گیرد. در کمپین، مشاغل معمولاً از نوعی پاداش برای ایجاد انگیزه در این تبلیغات شفاهی استفاده می کنند. ردیابی استراتژی های دهان به دهان تقویت شده نیز آسان است، زیرا به یک کمپین گره خورده است. این کمپین می‌تواند توسط شرکت های تبلیغاتی و یا دیجیتال مارکتینگ شکل بگیرد.

نوع دوم بازاریابی دهان به دهان ارگانیک است که زمانی اتفاق می افتد که شخصی برند شما را به طور طبیعی و بدون درخواست مستقیم از سوی کسب و کار شما توصیه کند. این نوع تبلیغات بدون هزینه می‌باشد فقط باید به‌روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت