web 2 یا وب 2 چیست؟

web 2 یا وب 2 چیست؟

عصر جدید اینترنت ها در قرن 21 بعد از آپدیت Web 1.0 را وب 2 میگویند. در عصر و قرن فعلی اینترنت به سمت برنامه های کاربردی اشاره دارد. در این نوع از وب آپدیت شده افراد ارتباط های بیشتری با اینترنت و نرم افزار های کاربردی دارند...

وب 2 چیست؟

عصر جدید اینترنت ها در قرن 21 بعد از آپدیت Web 1.0 را وب 2 میگویند. در عصر و قرن فعلی اینترنت به سمت برنامه های کاربردی اشاره دارد. در این نوع از وب آپدیت شده افراد ارتباط های بیشتری با اینترنت و نرم افزار های کاربردی دارند

web 1.0 در مقابل web 2.0

در وب 1 و یا مرحله ی اول اینترنت ها افراد کمتر از اینترنت استفاده میکردن و کاربران اینترنت عموما افرادی بودنت که به نحوی کارشان با اینترنت بودن. پایگاه داده اطلاعات به گوگل و اینترنت بسیار کمتر بو و کمتر شخصی به فکر ورود اطلاعات به گوگل بود (شاید در همین جا بود که بیل گیتس پیش بینی محتوای ابر قدرت را کرد) بیشتر افراد در طراحی سایت ها از html استفاده میکردند و نیازی به زبان های برنامه نویسی اختصاصی نبود اما خب در web2.0 این پیشرفت به نحوی بود که هر شخصی در هر روز با اینترنت به نحوی برخورد دارد چه از طریق گوگل و یا چه از طریق نرم افزار های مختلف... اولین افرادی که خود را در  web2.0 به نمایش گذاشتن و بسیاری از افراد را به هیجان و تعجب آوردند ویکی پدیا، فیس بوک، توییتر و... بودند که در زمان خودشان بسیار چیز عجیبی بود و حجم دیتای زیادی را وارد اینترنت کرد.

جهت طراحی اپلیکشن اختصاصی می توانید با شرکت پایدار سامانه تماس حاصل نمایید

آیا web 2.0 معایبی داشته؟

web2.0 دنیای جدیدی از اینترنت را برای مردم کل دنیا ایجاد کرد، ارتباط های جدیدی شکل گرفت و افراد جدیدی موفق شدن در این رسانه ها رشد کنند و یا حتی معروف و معروف تر شوند و همچنین ورود اطلاعات و دریافت اطلاعات بسیار بیشتر شد حجم زیادی از دیتاها و اطلاعات مربوط در دنیا منتشر شد و نسبت به دنیای علم افراد آگاه تر شدن در کنار تمام این مسائل خوب باید به معایب این موارد نیز اشاره ای نمود که زورگویی ها بیشتر شد به صورت غیر مستقیم دزدی های اینترنتی و یا کلاهبرداری ها افزایش یافت و یا انتشار اطلاعات شخصی افراد که توسط هکر ها شکل گرفت. این موارد در کنار هم شاید همپوشانی داشته باشد اما به شخصه فکر میکنم ترازوی مزایای اینترنت سنگین از معایب آن است.

وب 2 و یا وب اجتماعی

تحولات وب2 بر شبکه های اجتماعی و سوشیال

برخی افراد نظریه دارند که وب 2 که نسل دوم وب 1 است تمرکز بیشتری بر کاربران دارد شاید در وب 3 تمامی الویت ها سمت کاربران باشد در وب 2 افزایش شبکه ها و رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر شده است که همین موضوع سبب تعامل بیشتر افراد بر سر مسائل مختلف شده است عده ی بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی و اینترنت ها سعی بر انتشارات مقالات و یا موضوعات مربوط به خود و ... می کنند.

تاثیر وب 2 بر جامعه بازاریابی

در ایران کنونی مردم برای امرار معاش و گذراندن زندگی و همچنین کسب درامد از اینترنت استفاده می کنند مانند فروش هایی که در صفحات اینترنت است و یا سایت های اینترنتی که به جهت فروش طراحی شده اند.نسل جدید وب 1 این اجازه را به افراد تمام دنیا داد تا با مخاطبان خود ارتباط سریعتر و راحتری ایجاد کنند.

سخن آخر

در کل وب 2 و یا web2.0 آپدیت جدید نسل اینترنت ها بعد web.1 دنیای فناوری و وب محسوب می شود و در حال گذر از سمت برنامه نویسان به سمت افراد , جامعه در حال رشد می باشد این به این معنی می.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت