شرکت طراحی سایتوبلاگبرنامه نویسیپایتون چیست؟ آشنایی با زبان برنامه نویسی Python
پایتون چیست؟ آشنایی با زبان برنامه نویسی Python

پایتون چیست؟ آشنایی با زبان برنامه نویسی Python

یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده، سطح بالا، با هدف عمومی و هدفمند که به دلیل گرامر واضح و خوانایی آن محبوبیت پیدا کرده است

زبان پایتون (Python) چیست؟ یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده، سطح بالا، با هدف عمومی و هدفمند که به دلیل گرامر واضح و خوانایی آن محبوبیت پیدا کرده است. پایتون یک زبان برنامه نویسی آسان برای یادگیری و قابل حمل است به این معنی که دستورالعمل های آن را می توان در تعدادی از سیستم عامل ها از جمله ویندوز، Mac OS X و دیگران تفسیر کرد. همچنین از الگوهای داده پویا و افزودن تعداد زیادی کتابخانه و ماژول های آماده پشتیبانی می کند. این کار استفاده مجدد از کد آنها را آسان تر می کند.

تاریخچه پایتون

پایتون توسط برنامه نویس هلندی گیدو ون روسوم توسعه داده شد، اولین نسخه آن در 20 فوریه 1991. این زبان منبع باز است که حقوق مالکیت معنوی آن متعلق به یک شرکت غیر انتفاعی به نام بنیاد نرم افزار پایتون (PSF) است. برخلاف تصور عموم، منشاء نام آن به دلیل پیتون بزرگ نیست. این یک مجموعه طنز تلویزیونی قدیمی بی بی سی به نام سیرک پرواز مونتی پایتونز است. ون روسوم از طرفداران بزرگ او بود.

چرا پایتون امروزه بسیار محبوب است؟

امروزه پایتون از نظر محبوبیت و بعد از زبان جاوا (JAVA) و سی (C Language) در رتبه سوم قرار دارد. این امر دلایل زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

سهولت استفاده

یادگیری و استفاده از پایتون در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی آسان است و بهترین زبان برای آموزش مبتدیان در برنامه نویسی است.

دستور زبان ساده

زبان پایتون با سهولت خواندن و فهمیدن مشخص می شود، زیرا قوانین آن به زبان انگلیسی نزدیکتر است. بنابراین، وظیفه هر دستورالعمل را فقط با خواندن آن می توان کشف کرد.

یک جامعه پر رونق

از آنجا که پایتون منبع باز است، هر کسی می تواند از آن استفاده کرده و افزودنی هایی به آن اضافه کند. در حال حاضر جامعه ای وجود دارد که از این زبان پشتیبانی می کند و مشارکت های زیادی و کتابخانه های آماده به آن اضافه می کند.

همه کاره بودن

پایتون امروزه در بسیاری از زمینه های مهم مانند تجزیه و تحلیل، تجسم داده ها، هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشین، توسعه وب و طراحی سایت، نرم افزار، بازی ها و سایر موارد استفاده می شود. بزرگترین سازمانها، سازمانهای دولتی و شرکتهای جهان بر آن تکیه می کنند. مانند ناسا، گوگل، مایکروسافت، نتفلیکس و اوبر، علاوه بر بسیاری از موسسات مالی مانند بلومبرگ، JPMorgan و بسیاری دیگر.

فریم ورک های پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی می باشد و این زبان برنامه نویسی هم مانند سایر زبان ها، فریم ورک های مخصوص خودش را دارد که کار برنامه نویسی با زبان پایتون را تسهیل می کند و هرکدام از این فریم ورک ها با منظور خاصی توسعه داده شده اند و بر روی بستر بخصوصی شاید قوی تر از دیگری باشند.

همچنین فریم ورک های پایتون نیز مانند هر فریم ورک دیگری ، پروژه توسعه نرم‌افزار شما را با پایه یا زیرساختی که در بالای آن ساخته می‌شود، تقویت می‌کند. برای روشن بودن، چارچوب‌های نرم‌افزاری عملکرد عمومی برنامه‌ای را که می‌خواهید ایجاد کنید ارائه می‌کند، بنابراین توسعه‌دهندگان شما مجبور نیستند از ابتدا شروع کنند.

فریم ورک های پایتون به طور خاص، مراحل ساخت اپلیکیشن استاندارد را با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون خودکار می کند. در نتیجه، توسعه دهندگان پایتون در زمان توسعه صرفه جویی می کنند و کسب و کار شما به طور کلی سود خواهد برد.

معرفی برخی از فریم ورک ها:

  • جنگو (Django)
  • فالکون (Falcon)
  • فلسک (Flask)
  • پیرامید (Pyramid)
  • فریم ورک CubicWeb
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

سهیل علوی

کاربرد های زبان پایتون رو اگه بیشتر بگید خیلی بهتر میشه الان همه جا حرف پایتون رو میزنن اما نمیدونم کجاها میشه از پایتون استفاده کرد ممنون از شما

۱۴۰۰/۸/۱۴

احمدی

پایتون فوق العادست

۱۴۰۰/۸/۶

دیدگاه شما

ثبت