package management system چیست؟

package management system چیست؟

package manager یا بسته مجموعه ای از ابزار ها برای نصب و بروزرسانی و یا حتی حذف است. ما با استفاده از package manager تصمیم میگیریم که کدام نسخه کدام ورژن از هر بسته نصب باشد و هر بار که لازم بود پکیج ها آپدیت شوند.

package management system

در گذشته هنگامی که میخواستیم یک کتابخانه را نصب کنیم باید به یک سری موارد در هنگام نصب کتاب خانه دقت میکردیم. به عنوان مثال گاهی بعضی از کتابخانه ها وابسته به کتاب خانه دیگری بودند و حتی ممکن بود آن کتابخانه ام وابسته به کتابخانه یا کتابخانه های دیگری باشد حالا ما باید برای نصب کتابخانه مورد نظرمان باید اول وابستگی‌های اولیه را نصب می کردیم خب این یک چیز کاملا مشخصی هست که این کار علاوه بر پیچدگی بسیار دشوار و زمان بر است.

package manager

برای حل مشکلات گفته شده برای انواع زبان های برنامه نویسی و تکنولوژی های توسعه نرم‌افزار ابزارهایی به نام package manager به وجود آمد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کتاب خانه ها در زبان برنامه نویسی را مطالعه فرمایید

تعریف package manager به زبان ساده

package manager یا بسته مجموعه ای از ابزار ها برای نصب و بروزرسانی و یا حتی حذف است.

ما با استفاده از package manager تصمیم میگیریم که کدام نسخه کدام ورژن از هر بسته نصب باشد و هر بار که لازم بود پکیج ها آپدیت شوند.

مهمترین مزیت این هست که دیگر نیازی نیست که درگیر وابستگی‌ها شویم و خود package manager قبل از نصب کتابخانه مورد نظر وابستگی‌ها را پیدا کرده و به پروژه اضافه می کند.

انواع package manager

امروزه با توجه به نوع زبان و تکنولوژی مورد استفاده package manager های مختلفی وجود دارد که هرکدام روش کار مخصوص به خود را دارند. برای مثال برای node js می‌توان npm و yarn را نام برد و یا برای زبان برنامه نویسی جاوا می‌توان Gradle ، maven را نام برد.

"لطفا مقاله 8 مورد از فریم ورک ها و کتابخانه های جاوا اسکریپت را مطالعه فرمایید"

package manager در جابجایی پروژه ها

برای مثال اگر ما بیایم و یک پروژه را از سایت گیت هاب دریافت کنیم و در پروژه مورد نظر ما از پکیج استفاده شده باشد متوجه خواهیم شد که برنامه نویس فقط فایل‌های پروژه خود را بر روی گیت هاب گذاشته است و خبری از سورس کتابخانه‌های استفاده شده نیست. خب برای حل این مشکل ما باید به package manager مورد نظر دستور بدهیم که بسته ها را نصب کرده و بعد از آن قادر خواهیم بود تا پروژه را اجرا کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت