شرکت طراحی سایتوبلاگراه اندازی سایتچگونه تاریخ انقضای دامنه ir را در ایرنیک مشاهده کنیم؟
چگونه تاریخ انقضای دامنه ir را در ایرنیک مشاهده کنیم؟

چگونه تاریخ انقضای دامنه ir را در ایرنیک مشاهده کنیم؟

ایرنیک مرکز ثبت دامنه های مرتبه اول کشوری (نقطه ای آر و یا نقطه ایران)، یک پایگاه فیزیک نظری و عامل و ناظر ثبت دامنه می باشد. ایرنیک ارائه کننده خدمات دامنه در کشور ایران است. برای ثبت دامنه .ir (دامنه ملی) با نام شخصی و یا نام کسب و کار مورد نظر، باید شناسه ایرنیک دریافت کنید.

ایرنیک چیست؟

ایرنیک مرکز ثبت دامنه های مرتبه اول کشوری (نقطه ای آر و یا نقطه ایران)، یک پایگاه فیزیک نظری و عامل و ناظر ثبت دامنه می باشد. ایرنیک ارائه کننده خدمات دامنه در کشور ایران است. برای ثبت دامنه .ir (دامنه ملی) با نام شخصی و یا نام کسب و کار مورد نظر، باید شناسه ایرنیک دریافت کنید.

ایرنیک یک پایگاه ثبت دامنه ملی است که با استفاده از آن تمامی استفاده کنندگان آن می توانند به راحتی دامنه دریافت کنند و نیاز کاربران ایرانی به دامنه های خارجی و قانون های دامنه آن ها را برطرف کرده است.

در صورتی که قبلا دامنه ثبت شده باشد و تاریخ آن به پایان رسیده باشد، می توان مجدد برای تمدید دامنه درخواست داد.

شناسه ایرنیک چیست؟

این شناسه شامل عدد و حرف هایی است و زمانی به شما تعلق می گیرد که در یک حساب کاربری در ایرنیک ایجاد کنید. زمانی که شناسه را دریافت کنید، می توانید اقدام به خرید دامنه کنید. این شناسه همان nichandle می باشد که در وبسایت ایرنیک قابل دریافت و رایگان است، که به راحتی و بدون صرف زمان قابل دسترسی می باشد.

بعد از خرید دامنه در سایت ایرنیک، این سایت باید دامنه را تایید کند. سپس ایمیلی جهت تایید از سمت کارگزار ارسال خواهد شد. پس از تایید ایمیل، کاربر باید منتظر تایید دامنه و فعال شدن آن بماند.

چه زمانی دامنه زودتر تایید خواهد شد؟

تایید دامنه به عواملی مانند نام آن و زمان درخواست ثبت دامنه بستگی دارد.

  • نام : نام دامنه اگر دارای ویژگی های خاص مانند نام شرکت، نام های خاص و… باشد، ایرنیک از کاربر درخواست ارسال مدارک هویتی برای اثبات هویت خواهد کرد.
  • زمان: آخر هفته ها و در تعطیلات رسمی ایرنیک جوابگوی ثبت دامنه نخواهد بود. ولی در اولین فرصت (بعد از تعطیلات و اولین روز کاری) درخواست تایید دامنه بررسی و در صورت تایید ایمیل تایید برای کاربر ارسال خواهد شد.
ظراحی سایت یکی از گزینه های بسیار عالی برای گسترش کسب و کار شما می باشد.

مراحل لازم برای مشاهده وضعیت دامنه:

ایتدا باید وارد سایت ایرنیک شد (irnic.ir)، در صورتی که کاربر جدید باشد می تواند از قسمت مشخصه های شناسه “ساختن شناسه کاربری” برای ساختن شناسه اقدام کند.

  • در صورتی که قبلا اقدام به ساخت کرده است از قسمت مشخصه های شناسه، گزینه “ورود” را انتخاب کند. به این قسمت کنترل پنل دامنه می گویند که باید توسط رمز مناسب و قوی از آن محافظت شود.
  • سپس پنجره ورود به سامانه فعال خواهد شد. در این قسمت باید شناسه (که می تواند پست الکترونیک باشد)، گذرواژه وارد شود. برای شناسایی سایت از ربات نبودن و امنیت ورود کد captcha باید حتما وارد شود.

تمامی موارد فوق که وارد شد، کلمه ورود برای کاربر فعال خواهد شد.

  • پس از ورود، دسترسی به کنترل پنل فعال خواهد شد. برای اطلاع از وضعیت دامنه باید منوی “دامنه ها” را انتخاب کرد. سپس از کشوی باز شده گزینه “دامنه های من” باید انتخاب شود.
  • اگر کاربر چندین دامنه ثبت کرده باشد، در قسمت دامنه های من باید دامنه ای که مد نظر برای مشاهده وضعیت آن اقدام کرده است را باز کند، تا تنظیمات دامنه را مشاهده کند.
  • سپس کاربر می تواند وضعیت دامنه را در “وضعیت و تاریخ” پیگیری کند.

موارد که باید در این قسمت به آن توجه کرد:

  • وضعیت ثبت: برای ییگیری وضعیت دامنه می باشد.
  • زمان ثبت: زمان ثبت یکی از مهم ترین قسمت هایی است که کاربر باید به آن توجه کند.
  • زمان آخرین تغییر: بروز رسانی تغییرات DNS در این قسمت نمایش داده می شود.
  • زمان انقضا: تاریخ اتمام مهلت استفاده از دامنه در این قسمت قابل پیگیری است.
  • تمدید: در این قسمت با توجه به تاریخ انقضا زمان ثبت می توانید دامنه را ثبت کنید.

انواع زمان ثبت در دامنه با توجه به قوانین ایرنیک

با توجه به نوع زمان وضعیت ثبت در سایت می توانید اقدام به تمدید و پرداخت هزینه کنید

  • رزرو شده (قبل از تایید شدن دامنه در سایت ایرنیک این حالت فعال است و به معنای در حال بررسی بودن نام دامنه کاربر در سایت می باشد)
  • ثبت شده (بعد از تایید شدن دامنه توسط ایرنیک و فعال شدن آن توسط ایرنیک وضعیت دامنه به ثبت شده تغییر می کند)
  • منقضی شده (زمانی که مدت استفاده از دامنه به اتمام برسد این حالت فعال می شود، که به کاربر اجازه و زمان لازم برای تمدید دامنه را خواهد داد)
  • قفل شده.( اگر دامنه منقضی شده باشد و کاربر در جهت تمدید آن ظرف مدت 1 ماه اقدام نکرده باشد، این حالت فعال می شود که اگر کاربر بخواهد مجدد از همین دامنه استفاده کند، باید هزینه ای دو برابر برای تمدید پرداخت کند.

قابل توجه است که دامنه همیشه در این 4 حالت باقی نخواهد ماند. اگر کاربر در زمان قفل شدن دامنه اقدام به تمدید نکند، کارگزار ایرنیک این دامنه را از مالکیت کاربر حذف کرده و برای استفاده دیگران فعال خواهد شد و کاربران دیگر می توانند آن دامنه را با حق مالکیت خود ثبت کنند.

آموزش تصویری ورود به سامانه ایرنیک:

ورود به سایت ir

“ورود” از طریق منوی مشخصه های شناسه

یکی از راه هایی که می توانید با استفاده از آن به راحتی وارد حوزه دیجیتال مارمتینگ شوید طراحی سایت می باشد.

مشاهده تاریخ انقضای دامنه ir در سایت ایرنیک

وارد کردن اطلاعات ورود

اولین قدمی که باید برای طراحی سایت برداشت خرید دامنه و هاست برای سایت مورد نظر شما میباشد.

ورود به با شناسه و رمز به سامانه ایرنیک

بعد از باز شدن پنل کاربری، وارد شدن از طریق منوی دامنه ها و قسمت دامنه های من

برای دریافت خدمات طراحی سایت یکی از روش های بسیار ساده استفاده از شرکت های طراحی سایت میباشد.

انتخاب دامنه مورد نظر برای بررسی وضعیت

برای دریافت خدمات بیشتر در طراحی سایت شما می توانید از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرید.

بررسی وضعیت دامنه باز شدن دامنه مورد نظر و مشاهده و بررسی وضعیت دامنهبرای خرید دامنه سایت و هاست مورد نظر خود بهتر است در مرحله اول از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرید.

جزییات دیدن تاریخ انقضای دامنه ir در سامانه ایرنیک

دامنه های آزاد شده

یکی از گزینه هایی که بسیاری از افراد به دنبال دامنه هایی می باشند که آزاد شده است، دراین نوع از دامنه ها شما باید در ابتدا موردی را که می خواهید استعلام بگیرید و پس از آن است که می توانید به راحتی در صورت آزاد بودن آن را خریداری کنید. از جمله دامنه هایی که برای خرید و فروش بسیار معتبر می باشند و طرفدار بسیاری دارند را می توان دامنه های سه حرفی دانست، این نوع از دامنه ها درخواست و متقاضیان بسیاری در خود دارد.

از دیگر گزینه هایی که برای خرید دامنه در طراحی سایت استفاده می شود می توان به دامنه های رنک دار اشاره کرد، این نوع از دامنه ها نیز برای خرید بسیار طرفدار دارند چرا که بسیاری از افراد پس از خرید به دلیل جایگاهی که دارند راحت تر می توانند روی این نوع از سایت ها فعالیت داشته باشند.

با توجه به تغییرات اخیر در حوزه کسب و کار های اینترنتی و تمایل اشخاص به خرید اینترنتی، داشتن یک سایت با نام و دامنه حرفه ای برای هر کسب و کاری لازم است.از این رو پایدار سامانه خدمات صفر تا صد طراحی سایت و خدمات و پشتیبانی حرفه ای در این زمینه را عرضه می کند.

شرکت طراحی سایت پایدار سامانه، همراه کسب و کار حرفه ای شما خواهد بود تا هر کسب و کاری بتواند خود را در فضایی امن به نمایش بگذارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

چگونه بفهمیم دامنه ثبت شده است؟
برای طراحی سایت اولین قدمی که باید انجام دهیم ثبت دامنه می باشد که برای این کار باید از شرکت های معتبر که در این زمینه فعالیت دارند دامنه خود را خریداری کنید.
دامنه از کجا خریداری می شود؟
شما پس از انتخاب نام دامنه خود و بررسی اینکه دامنه وجود دارد یا نه بهتر است از شرکت هایی که در حوزه طراحی سایت فعالیت دارند خرید برای دامنه انجام دهید، این شرکت ها در این زمینه می توانند بهتر شما را راهنمایی کنند.
خرید و فروش دامنه چیست؟
یکی از جدیدترین روش هایی که برای دامنه های قدیمی استفاده می شود این است که از در صورتی که برروی آن ها فعالیت انجام نمی دهید آن را به افرادی که در این زمینه اقدام به طراحی سایت کرده اند بفروشید.
خرید و فروش دامنه چیست؟
یکی از جدیدترین روش هایی که برای دامنه های قدیمی استفاده می شود این است که از در صورتی که برروی آن ها فعالیت انجام نمی دهید آن را به افرادی که در این زمینه اقدام به طراحی سایت کرده اند بفروشید.

دیدگاه شما

ثبت