Application Pool چیست؟

Application Pool چیست؟

Application Pool یکی از امکانات کلیدی و کاربردی وب سرور IIS می باشد که در این مقاله به جزئیات آن خواهیم پرداخت و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد

Application Pool یکی از امکانات کلیدی و کاربردی وب سرور IIS می باشد که در این مقاله به جزئیات آن خواهیم پرداخت و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. قبل از شروع اگر در مورد وب سرور یا نرم افزار سرویس دهنده مایکروسافت IIS اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می توانید در مقاله دیگر ما مطاعه بفرمایید.

معرفی Application Pool

یکی از ویژگی های کلیدی IIS که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد Application Pool است، اپ پول یکی از اجزاء مهم از مدل فرآیند IIS است. اگر وارد IIS شوید و در پنجزه سمت چپ که Connection نام دارد که در زیر آن نام سرور نوشته شده است، اگر مثبت را بزنید و زیر لیست را باز کنید (expand)، اولین چیزی که باید ببینید “Application Pools” است، و سپس “Sites” قرار گرفته شده است.

در تصویر پایین می توانید اپلیکیشن پول ها را که با قرمز علامت گذاری شده اند ببینید، در این تصویر چون روی آیتم Application Pools کلیک شده است و در حالت انتخاب قرار دارد پنجره سمت راست سرویس دهنده IIS می توانید لیست Application Pools ها را مشاهده بفرمایید.

اپلیکیشن پول ها در IIS

Application Pools در IIS

Application Pool به شما این امکان را می دهد که برنامه های خود را از یکدیگر جدا کنید، حتی اگر در یک سرور اجرا شوند. به این ترتیب، اگر مشکلی در یکی از برنامه ها وجود داشته باشد ، سایر برنامه ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد نمی دهد.

علاوه بر این، اپلیکیشن پول (Application Pool) به شما امکان می دهد برنامه های مختلف را که نیاز به سطوح مختلف امنیت دارند جدا سازی کنید و هر کدام در یک محیط ایزوله کار کنند و تنظیمات و سطح دسترسی و امنیتی مخصوص خود را داشته باشند.

w3wp.exe چیست؟

اپلیکیشن پول شامل مجموعه ای از پردازه ها است که در یک پردازه واحد به نام w3wp.exe در ویندوز اجرا می شود، اپ پول وظیفه کپسوله کردن پردازه ها را دارد و در واقع هر اپ پول در محیط ایزوله و مستقل از دیگری اجرا و مدیریت می شود.

تا وقتی که فایل w3wp.exe در حالت اجرا باشد وب سرور قادر به پاسخگویی درخواست های کاربر می باشد. اگر نیاز به فضای پردازش مستقل برای هر وب سایت داشته باشید می توانید برای هر وب سایت یک اپ پول (App Pool) مجزا ایجاد نمائید. شما می توانید چندین وب سایت را در قالب یم اپلیکیشن پول به اجرا در بیاورید، بالعکس آن امکان پذیز نیست و نمی توانید شما برای یک سایت چند اپ پول داشته باشید.


مطلب پیشنهادی: نرم افزار وب سرور چیست؟


Worker Process در IIS چیست؟

استخر برنامه یا Application Pool مجموعه ای از یک یا چند آدرس دامنه است که توسط یک فرآیند کارگر (بهتر است که ترجمه فارسی نشود و از واژه Worker Process استفاده شود) یا گروهی از Worker Process ها ارائه می شود. هر وب سایت را می توان به یک برنامه کاربردی اختصاص داد. هر یک از برنامه های موجود در یک Application، پراسس مشابهی را به اشتراک می گذارد.

هر Worker Process یک نمونه از برنامه ی w3wp می باشد که به اجرا در می آید و وظیفه پردازش درخواست های مرتبط با یک App Pool را دارد، حال می تواند یک وب سایت و یک دامنه را مدیریت کند و یا چند نسخه مختلف داخل یک پردازش مدیریت شوند.

یک اپلیکیشن پول (application pool) بخصوص می تواند صفر یا بسیاری از IIS worker processes در حال اجرا داشته باشد، IIS worker processes ها مسئول اجرا هر نمونه یا Instance از اپلیکیشن شما هستند.

بعد از نصب IIS بصورت پیش فرض جند اپ پول ساخته می شود باتنظیمات پیش فرض ساخته می شود که مطابق با نسخه های ASP.NET نصب شده ی شما هستند و شما می توانید موقع ساخت وب سایت انتخاب کنید که از کدام App Pool استفاده کند.

Application Pools

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت