پایدار بلاگ

وبلاگ.

الگوریتم رمز نگاری MD5

الگوریتم رمز نگاری MD5

تابعی که به صورت یکطرفه برای رمزگذاری استفاده می‌شود، توانایی تبدیل فقط یک فایل بزرگ یا یک متن ساده به یک نمایش رمزگذاری شده دارد و هیچ راه بازگشتی برای بازگرداندن به وضعیت اولیه ندارد. اما مهمترین نکته این است که حتی اگر از این تابع چندین بار استفاده شود، همچنان به یک نتیجه ثابت و یکتا در خروجی منتهی می‌شود.

۱۴۰۲/۴/۱۱

فایل یا فرمت داده JSON

فایل یا فرمت داده JSON

جیسون بسیار ساده است و با یادگیری تنها چند قانون ابتدایی می‌توانید صفر تا صد آن را فهمیده و در هر محیط و زبان برنامه‌نویسی به کار برده‌اید. فایل JSON تنها یک استاندارد برای نحوه ذخیره‌سازی داده‌هاست.

۱۴۰۲/۴/۱۰

محتوا یا بخش Above the fold در سایت

محتوا یا بخش Above the fold در سایت

تقسیم سایت به دو بخش، بخش بالای صفحه (بخشی که در نگاه اولیه بدون نیاز به اسکرول کردن دیده می‌شود) و بخش پایین صفحه (بخشی که بعد از اسکرول نمایان می‌شود)، برای افزایش نمایانی و بهبود تجربه کاربری وبسایت مفید است.

فریم ورک Tailwind دگرگونی در فرانت با نگاه جدید

فریم ورک Tailwind دگرگونی در فرانت با نگاه جدید

در ابتدا شاید رفتن به سمت چیزهای جدید سخت باشد اما وقتی رویکرد بازار و عملیاتی آن دیده شود برخی متوجه این می‌شویم که همیشه قدیمی بودن خوب نیست و گاهی باید همه چیز را کنار گذاشت و از ابتدا شروع کرد، این نگاهی است که تیلویند دارد و در این حوزه فوق‌العاده موفق عمل کرده است.

معرفی ابزار Google Lighthouse برای بهبود سرعت سایت

معرفی ابزار Google Lighthouse برای بهبود سرعت سایت

Google Lighthouse یکی از مهم‌ترین و محبو‌ ترین ابزار برای ارزیابی سرعت و کیفیت کلی وب‌سایت‌ها است که هر کاربری بدون هیچ دانش و تخصص خاصی می‌تواند استفاده کند.

۱۴۰۲/۳/۳۱

اصطلاح NAP Consistency ضربان قلب سئو محلی

اصطلاح NAP Consistency ضربان قلب سئو محلی

سازگاری NAP به دقت و سازگاری نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما در تمامی پلتفرم های آنلاین اشاره دارد. سازگاری NAP برای سئوی محلی مهم است و می تواند بر روی دید و اعتبار آنلاین کسب و کار شما تأثیر بگذارد. برای حفظ ثبات NAP، با انجام ممیزی NAP از فهرست های کسب و کار خود و شناسایی هرگونه ناسازگاری یا خطا شروع کنید.

۱۴۰۲/۲/۱۷

میمون آشوب

میمون آشوب

میمون آشوب ( Chaos Monkey ) یک نرم‌افزار است که به طور تصادفی نمونه‌هایی از را در یک محیط تولید توزیع‌شده خاتمه ( Terminate ) می‌دهد تا نشان دهد مهندسان باید بر روی چه چیزی تمرکز کنند تا آن سیستم‌ها را تا حد ممکن انعطاف پذیر کنند.

۱۴۰۱/۱۲/۱۴

الگوریتم Medic

الگوریتم Medic

الگوریتم مدیک گوگل یک الگوریتم جستجوی پیشرفته است که برای ارزیابی کیفیت و مطمئنیت صفحات وب استفاده می‌شود و بر اساس ارزیابی محتوا، اعتبار و تخصص سایت ها و محتوای آن‌ها را بررسی می‌کند.

۱۴۰۱/۱۲/۱۳

الگوریتم به‌روزرسانی سرعت صفحه موبایل

الگوریتم به‌روزرسانی سرعت صفحه موبایل

همانطور که میدانید الگوریتم های گوگل انواع مختلفی دارند، الگوریتم به روز رسانی سرعت صفحه موبایل یکی دیگر از این الگوریتم ها میباشد.

۱۴۰۱/۱۲/۱۰

الگوریتم possum

الگوریتم possum

الگوریتم possum یا موش کور یکی از الگوریتم های موثر بر سئوی محلی سایت‌ها است. این الگوریتم نیز مانند الگوریتم کبوتر نتایج جستجو را بر اساس بهترین و نزدیکترین مکان به کاربر بهینه سازی می کند. در این مقاله با عملکرد الگوریتم موش کور بر سئوی محلی سایت ها آشنا می شویم.

۱۴۰۱/۱۲/۹

الگوریتم RankBrain

الگوریتم RankBrain

الگوریتم رنک برین یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل میباشد که نباید از آن به راحتی گذشت؛ بطور کلی کارکرد رنک برین بر اساس هوش مصنوعی میباشد.

۱۴۰۱/۱۲/۸

الگوریتم موبایل گدون

الگوریتم موبایل گدون

گوگل با هدف اجبار وب مسترها به طراحی سایت های واکنش گرا که مناسب نمایش در انواع صفحات نمایش به خصوص موبایلها بودند سال 2015 الگوریتم Mobilegeddon را رونمایی کرد.

۱۴۰۱/۱۲/۷