شرکت طراحی سایتوبلاگافزایش فروشتحلیل سئو با آموزش ابزار Yandex.Metrica
تحلیل سئو با آموزش ابزار Yandex.Metrica

تحلیل سئو با آموزش ابزار Yandex.Metrica

صاحب وب سایت، سئو کار و وبمستر هستید با مفهوم SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آشنایی دارید، اگر تنها واژه سئو به گوشتان خورده و علاقه مند هستید با مفهوم کلی و مختصری از سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید میتوانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

اگر مدیر سایت هستید و یا صاحب وب سایت، سئو کار و وبمستر هستید با مفهوم SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آشنایی دارید، اگر تنها واژه سئو به گوشتان خورده و علاقه مند هستید با مفهوم کلی و مختصری از سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید میتوانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

دوستان عزیز، در فرایند سئو و بهینه سازی سایت فعالیت ما باید به گونه ای باشد که با استفاده از یک سری ابزارهای تحلیلی قابل اندازه گیری بوده و در قالب یک گزارش کارا جهت تحلیل و تصمیمات بهبود بخش، به مدیر سایت و یا تحلیلگر وب سایت ارائه شود بنابراین در بررسی وضعیت یک وب سایت، اگر چه شما باید با تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشید، ولی استفاده از ابزارهای تحلیلی برای اندازه گیری، مقایسه داده ها و در نهایت اصلاحات لازم در راستای بهبود وضعیت سایت و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو ضروری به نظر می رسد.

بهترین ابزار سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟

اگر یک سرچ یا جستجوی کوتاهی در گوگل انجام دهید با ده ها ابزار گوناگون برای سئو روبرو خواهید شد که در خیلی از موارد گزارش های یکسانی هم از آنها خواهید گرفت.

حالا سوال اینجاست که از چه ابزاری استفاده کنیم دقت آن بیشتر بوده و در عین حال گزارش های متنوع تر و کاربردی تری به ما خواهد داد.

برای این موضوع باید دو سوال مطرح کرد که آیا شما در نقش یک وبمستر و سئو کار جهت تحلیل دقیق داده ها با جزئیات آن قصد دارید داده ها را دریافت کنید و پس از تحلیل و آنالیز داده های خامی که دریافت میکنید آنرا به مدیر خود و یا کارفرمای خود به صورت هفتگی یا ماهانه یا هر سه ماه یکبار ارائه دهید؟ و یا خیر، شما وب سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی کردید و دانش حرفه ای هم از سئو ندارید و یادگیری آن در سطح بالاتری به کارتان هم نمی آید و تنها انتظار شما در این حد است که روزانه یا هفتگی یک گزارش از ترافیک سایت خود و یا بدانید تعداد کسانی که وب سایت شما را دیدند چند نفر بودند و با چه کلماتی به سایت شما رسیدند و در همین حدود؟

علت مطرح کردن این دو سوال به این خاطر است که روشهای سئو کردن در وب سایتهای مختلف نیز متفاوت بوده و خود سئو نیز از نظر عملکرد به چند بخش تقسیم خواهد شد که ابزارهای خاص خود را دارد که ما عناوینش را برای شما نام میبریم و اگر میخواهید بیشتر بدانید روی آیتم مربوطه کلیک کنید و یا در گوگل آنرا جستجو نمایید تا مطلب کامل آن موضوع را مطالعه کنید.

  • ابزارهای سئو برای آنالیز وب سایت
  • ابزارهای یافتن کلمات کلیدی
  • ابزارهای سئو برای سئو داخلی
  • ابزارهای سئو برای سئو خارجی
  • ابزارهای کنترل بک لینک های سایت
  • ابزارهای سنجش رتبه بندی سایت ها
  • ابزارهای تست سرعت سایت
  • ابزارهای سئو برای بهینه سازی محتوا سایت

مطالب ابزارهای سئو جهت یافتن کلمات کلیدی و ابزارهای سئو جهت تست سرعت سایت را حتما بخوانید

ابزار Yandex.Metrica | یاندکس متریکا

یاندکس متریکا

یاندکس متریکا یکی از ابزارهای سئو برای تحلیل و آنالیز وب سایت به کار میرود.

ابزار یاندیکس متریکا میتواند خیلی از نیازهای ما را در نبود گوگل آنالیتیکس برآورده سازد. شاید سوال پیش آید که آیا با توجه به فیلتر بودن این برنامه در ایران، مشکلی برای آمار ما پیش نخواهد آمد؟


تفاوت های سئوی کلاه سیاه و سفید رو میدونید؟ اگر میخواهید ترفندهای سئو کلاه سفید را بدانید مقاله زیر را حتما بخوانید:

سئو کلاه سیا و کلاه سفید و خاکستری چیست؟


همانطور که میدانید، گوگل آنالیتیکس نیز در ایران فیلتر می باشد در google analytics در صورتی که کاربر نتواند فایل ترکر را بخواند، باید فایل مذکور را از سرور خود گوگل آنالیتیکس دانلود کنیم و در هاست خودمان آپلود کنیم و کمی هم تغییرات درون کد ترکر انجام دهیم، ولی این کار خیلی منطقی به نظر نمی آید چون ممکن است در طول زمان فایل ترکر تغییراتی پیدا کند و اگر آنرا روی سینک نگه نداریم امکان بهم ریختگی وجود دارد، ولی متریکا اصلا نیاز به این کار ندارد، به این صورت که:

امکانات یاندکس متریکا

وقتی در یاندوس در حال ایجاد کردن کونتور می باشید، همانطور که در تصویر ذیل پیداست، گزینه ای در اختیار شما قرار داده است، تحت عنوان Alternative CDN که با زدن این گزینه، ترکر را در جای دیگری غیر از سرور خودش خواهد گذاشت.

یاندکس متریکا

یکی از امکانات فوق العاده ای که ابزار یاندیکس متریکا به ما میدهد،  گزارشیست که از رفتار مخاطبان  وب سایت  ما تهیه میکند. یعنی با شبیه سازی که انجام میدهد، ویدئویی از رفتار کاربران در سایت ما، در اختیارمان قرار میدهد یعنی برای مثال کاربری که وارد سایت ما می شود ابتدا به کدام بخش از سایت مراجعه کرده و روی چه آیتمی کلیک کرده و حتی چه ویدئویی از سایتمان را تماشا کرده و تا دقیقه چند ویدئو را مشاهده نموده و یا صفحه سایت را تا کجا اسکرول داده و بازدید نموده است.

وب سایت یاندکس متریکا

حتی اگر سایت شما دارای فرم باشد در صورتی که یک کاربر فرم سایت شما را تکمیل کند و قبل از کلیک بر آیکون ارسال فرم، از ارسال پشیمان شده و متن را پاک کند، شما میتوانید آن متن را بخوانید چون یاندکس ویدئوی آن کاربر را از وقتی وارد سایت ما شده و کارهایی که انجام داده در اختیار ما قرار میدهد.

برای استفاده از ابزار یاندکس متریکا به سایت ذیل مراجعه کرده و در آن ثبت نام کرده و تنظیمات مربوطه را انجام دهید برای مثال تعدادی تگ نیاز دارد که باید به یاندکس بدهیم و یا کلمه کیورد یا همان کلمه کلیدی و… که گزارش های بسیار کاملی به ما خواهد داد که از طریق نصب اپلیکیشن Yandex.Metrica نیز قادر به رویت گزارشات مربوطه خواهیم بود.

نمایی از اپلیکیشن Yandex.Metrica

اپلیکیشن Yandex.Metrica

گزارش تعداد و نوع دیوایس کاربرانی

اپلیکیشن Yandex.Metrica

گزارش نوع Browser کاربران

اپلیکیشن Yandex.Metrica

تنظیمات انتخاب اجزای داشبورد یاندکس متریکا

اپلیکیشن Yandex.Metrica

در ضمن یکی دیگر از مزایای یاندکس متریکا، کاربری آسان و غیر پیچیده آن می باشد که هر فردی میتواند براحتی از آن استفاده نماید.

آدرس وب سایت yandex.metrica

https://metrica.yandex.com

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

مهسا

ابزار فوق العاده ای بود تا به حال ازش استفاده نکرده بودم

۱۳۹۷/۱۱/۲۵

دیدگاه شما

ثبت