شرکت طراحی سایتوبلاگراه اندازی سایتآموزش ایندکس کردن یک صفحه در گوگل سرچ کنسول(وبمستر تولز)
آموزش ایندکس کردن یک صفحه در گوگل سرچ کنسول(وبمستر تولز)

آموزش ایندکس کردن یک صفحه در گوگل سرچ کنسول(وبمستر تولز)

اگر در وب سایت خود یک مطلب جدید یا مقاله جدیدی منتشر کردید ولی هر چه در موتور جستجوی گوگل آنرا جستجو ( search ) می کنید ولی گوگل مقاله شما را نشان نمی دهد و اصطلاحا آنرا ایندکس نکرده است

اگر در وب سایت خود یک مطلب جدید یا مقاله جدیدی منتشر کردید ولی هر چه در موتور جستجوی گوگل آنرا جستجو ( search ) می کنید ولی گوگل مقاله شما را نشان نمی دهد و اصطلاحا آنرا ایندکس نکرده است حتما این مطلب را بخوانید تا این مشکل برای وب سایت شما بر طرف شود و یک راه سریع و مطمئن برای ایندکس شدن صفحات سایتتان بیاموزید و بکار بگیرید.

در این مطلب میخواهیم نحوه درخواست ایندکس کردن یک مقاله و متن و یا یک صفحه ای از وب سایتتان را در گوگل آموزش دهیم. در ابتدا اگر میخواهید بدانید کدامیک از صفحات سایت شما ایندکس شده است و یا اینکه بدانید چند صفحه یا چند عدد از مقالات شما از کل وب سایتتان در گوگل ایندکس شده است مقاله تست ایندکس سایت در گوگل را بخوانید و آنرا امتحان کنید و اگر صفحه ای از سایتتان در گوگل ایندکس نشده بود قدمهای زیر را انجام دهید.

راه اندازی گوگل سرچ کنسول

برای درخواست ایندکس کردن یک صفحه از سایت، در قدم اول سایتتان را در گوگل سرچ کنسول ( گوگل وبمستر تولز سابق ) ثبت نمایید. اگر هنوز سایتتان را در سرچ کنسول گوگل ثبت نکردید حتما مقاله زیر را بخوانید و در کمتر از 5 دقیقه عملیات راه اندازی گوگل سرچ کنسول را انجام دهید.


آموزش راه اندازی و ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول


پس از اینکه Search Console را راه اندازی کردید مطابق با تصویر زیر در منوی سمت چپ روی گزینه URL inspection کلیک نمایید.

گزینه URL inspection را انتخاب کنید

پس از انتخاب این گزینه مطابق با تصویر زیر، در پنجره ای که در بالای صفحه سرچ کنسول باز شده است آدرس URL صفحه یا مقاله خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که آدرس صفحه دقیقا مطابق با آدرسی که در این پنجره وارد میکنید باشد حتی اگر سایت شما دارای گواهینامه ssl می باشد و با https شروع می شود به همین شکل وارد کنید و یا اگر با www شروع می شود دقیقا با همین آدرس وارد کنید.


مکانیزم ایندکس گوگل چیست؟


برای اینکه اشتباهی در وارد کردن آدرس صفحه ای که قصد دارید در گوگل ایندکس شود، رخ ندهد می توانید صفحه و مقاله سایتتان را باز کنید و آدرس url آنرا از مرورگر خود کپی کرده و آنرا در پنجره بالا در سرچ کنسول paste نمایید.

پس از اینکه اینکار را انجام دادید کلید اینتر را فشار دهید.

آدرس صفحه را در پنجره بالای سرچ کنسول وارد کنید

بعد از انجام مرحله بالا، خواهید دید بعد از اینتر زدن با صفحه زیر روبرو می شوید.

درخواست ایندکس صفحه(Request indexing) در گوگل سرچ کنسول

حالا می بایست گزینه Request indexing را مانند تصویر زیر فشار دهید.

پس از اینکار نیازی به هیچکاری نیست جز اینکه صبور باشید و مرورگر خود را نبندید یا حتی به پنجره دیگری در مرورگر خود نروید زیرا عملیات درخواست ایندکس شما با مشکل مواجه خواهد شد.

روی Request indexing کلیک کنید

پس از کلیک روی Request indexing با صفحه زیر روبرو می شوید، این پیغام یعنی شما درخواست ایندکس کردن صفحه جدید خود را به گوگل اعلام کردید و حالا می بایست منتظر بمانید تا گوگل صفحه مورد نظرتان را ایندکس نماید.

آموزش ایندکس کردن در گوگل

پس از ایندکس شدن صفحه مورد نظرتان در صورتی که به سرچ کنسول مراجعه نمایید وقتی درخواست ایندکس همتن صفحه را انجام دهید با تصویر زیر مواجه می شوید و مفهوم آن یعنی صفحه شما در گوگل اینکس شده است.

صفحه شما در گوگل ایندکس شده است

ویدئوی آموزش درخواست ایندکس صفحه یا مقاله سایت شما در گوگل سرچ کنسول

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

فاطمه

ممنون بابت مطلب خوبتون خیلی کاربردی بود تشکر

۱۴۰۲/۹/۲۹

فاطمه

ممنون بابت مطلب خوبتون خیلی کاربردی بود تشکر

۱۴۰۲/۹/۲۹

ساجده

سلام. خسته نباشید نتیجه تست آدرس من در Google index با live Test متفاوته تو Google index میگه صفحه شما ایندکس نشده تو live Test میگه صفحه شما ایندکس شده این به چه معناست؟

۱۴۰۲/۲/۱۷

محسن جعفری

عالی بود با تشکر از شما

۱۴۰۱/۴/۱

طراحی سایت

ممنون

۱۴۰۰/۹/۱۵

پایدار سامانه

زمان دقیقی نمیشه مشخص کرد و کاملا بستگی به گوگل داره و البته صد در صد به پارامتر هایی از سایت شما که اونا رو میسنجه تا این زمانبندی رو مشخص میکنه، اگر میخواید زودتر این اتفاق بیوفته سعی کنید از یک منبع خارجی به صفحه خودتون لینک بگیرید که خیلی به سرعت ایندکس شدن کمک میکنه، مثلا میتونید توی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک یا توییتر لینک صفحه رو به اشتراک بذارید، داشتن سایت مپ XML هم میتونه کمک بکنه، اگر بازه های زمانی مناسبی مطالبی منتشر کنید و نظیم ثابتی داشته باشید خیلی زود به زود بروزرسانی ایندکس های سایت شما انجام میشه، موفق باشین

۱۴۰۰/۷/۱۱

بابک بنیادی

سلام دوست عزیز. به تازگی گوگل در ایندکس کردن صفحات دچار مشکل شده و مختص شما نیست، البته طبق گزارشاتی که از افراد و سئو وبمسترها در توییتر و تلگرام و وب سایتها دیده میشه گویا بیشتر مشکل ایندکس نشدن مختص سرورهای ایران هست. ما تجربه خودمون رو ارائه میدیم شاید به درد برخی بخوره. ما قبل از این مشکل، سایتمون روی آروان بود و از cdn آروان استفاده میکردیم. بعد از گذشت ۱۰ روز از این مشکل، از آروان خارج شدیم و از cdn کلادفلر استفاده کردیم و دقیقا از همون روز شاید کمتر از ۳ ساعت مشکل ایندکسمون حل شد و همه چیز به حالت عادی برگشت. نمیخوام خدایی ناکرده از آروان بد گفته باشم و صرفا یک تجربه بود که به اشتراک گذاشتم شاید برای عده ای کارساز باشه.

۱۴۰۰/۲/۱۹

ساغر

من هم دقیقا همین مشکل رو دارم. من همیشه به محض انتشار یک مقاله جدید، دستی از سرچ کنسول گوگل درخواست ایندکس میزدم و همون لحظه ایندکس میشد ولی الان ۱ ماهه که هیچکدوم از مقالاتم ایندکس نشده واقعا مشکلیه که درگیرمون کرده. اگر کسی میدونه که چه باید کرد خواهشا با ما هم به اشتراک بزاره.

۱۴۰۰/۲/۱۹

سامان

سلام ببخشید چقدر طول میکشه که سایت در ایندکس ثبت بشه؟ حداکثر چقدر؟

۱۳۹۹/۱۲/۱

پایدار سامانه

اگر سرچ کنسول ندارید حتما ایجاد کنید (مقاله آموزشی راه اندازی سرچ کنسول در بلاگ وجود دارد) در آنجا علت ایندکس نشدنش رو میتونید ببینید، هم در موقع request index و live test گرفتن اگر مشکلی داشته باشه متوجه میشید هم در مواقعی که سایت مشکل جدی ای داشته باشه توسط خود گوگل بهتون اطلاع داده میشه

۱۳۹۹/۱۰/۱۴

دیدگاه شما

ثبت