شرکت طراحی سایتوبلاگشروع کسب و کار‏SaaS چیست؟ نرم افزار به عنوان سرویس
‏SaaS چیست؟ نرم افزار به عنوان سرویس

‏SaaS چیست؟ نرم افزار به عنوان سرویس

سرویس SaaS به برنامه کاربردی ای گفته می شود که سرویس مبتنی بر ابر ارائه میکند که دسترسی شما به آن برنامه با نرم افزار از طریق اینترنت فراهم می شود.

سرویس SaaS به برنامه کاربردی ای گفته می شود که سرویس مبتنی بر ابر ارائه میکند که دسترسی شما به آن برنامه با نرم افزار از طریق اینترنت فراهم می شود.

کلمه SaaS مخفف عبارت Software as a Service است، بدین معنی که یک نرم افزار بصورت یک سرویس به شما ارائه می شود و هیچ گاه به مسائل فنی نصب و مدیریت زیر ساخت و برنامه نویسی و سایر مسائل درگیر نخواهید شد و به راحتی فقط از امکانات موجود آن سرویس استفاده خواهید کرد بدون اینکه بدانید پشت صحنه چه اتفاقاتی می افتد و چه پیچیدگی هایی را پشت سر گذاشته است.

در خدمات SaaS بجای اینکه نرم افزار بر روی کامپیوتر رومیزی و یا شبکه شرکت شما راه اندازی شود فقط از طریق مرورگر وب در دسترس است. یک برنامه SaaS می تواند یک نرم افزار حسابداری باشد و یا یک CRM و مدیریت ارتباط با مشتریان که بصورت Cloud بصورت حرفه ای به شما خدمات می دهد.

نرم افزار های مبتنی بر خدمت مزایا و معایب مختلفی را ارائه می دهد. که برخی از آنها می پردازیم، مزایای کلیدی SaaS شامل دسترسی پذیری، سازگاری است که در ادامه به جزئیاتش خواهیم پرداخت. علاوه بر این ها ، مدلهای SaaS هزینه های کمتری نسبت به نصب نرم افزارهای سنتی ارائه می دهند و این امر باعث دسترسی بیشتر آنها به مشاغل می شود و باعث می شود که مشاغل کوچک بتوانند بر روی مسائل داخلی خود متمرکز شوند و درگیر مسائل فنی و زیر ساختی نشوند.

معایب SaaS چیست؟

اصلی ترین عیب برنامه های SaaS این است که شما برای کار با آن بطور کلی نیاز به اتصال به اینترنت دارید و بدون اینترنت هیچ دسترسی ای به نرم افزار و اطلاعاتتان نخواهید داشت. اگرچه که افزایش روزافزون پلن های اینترنت و پهن باند حتی روی تلفن های همراه این مشکل را کمتر می کند. علاوه بر این ، برخی از برنامه های SaaS دارای حالت آفلاین هستند که عملکردهای اولیه را ارائه می دهد ولی خیلی امکانات مناسبی قابل دسترس نخواهد بود.

مزایای SaaS چیست؟

قابلیت دسترسی

یکی از مزایای اصلی هر برنامه SaaS توانایی کار از طریق مرورگر اینترنت است، یعنی حتی اگر کاربر سعی کند برنامه را روی دستگاه های Windows ، Mac یا Linux (یا حتی در تلفن های هوشمند Android یا iOS) اجرا کند، برنامه همچنان در دسترس و قابل استفاده است. این باعث می شود برنامه های SaaS به طرز باورنکردنی از دو جهت متفاوت باشد.

اول، این بدان معناست که شما نگران سازگاری سیستم عامل یا سایر برنامه های خود با برنامه های SaaS نباشید. شاید مهمتر از همه، می توان از آن نه تنها در رایانه های رومیزی و لپتاپ، بلکه در دستگاه های تلفن همراه مانند یک کامپیوتر استفاده کرد. برنامه های SaaS به صورت انبوه و متناسب با شرایط تلفن همراه توسعه یافته اند، که می تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

به روز رسانی ها

یکی دیگر از مزایای عمده برنامه های SaaS این است که به دلیل اجرای آنها در فضای ابری، ارائه دهنده به کاربران اجازه می دهد برنامه های خود را به صورت متمرکز و بدون به خطر انداختن عملیات تجاری به روز کنند. این کاملا در تضاد با یک برنامه محلی است که اغلب قبل از اعمال به روزرسانی ها به درجه ای از سازگاری و برقراری شرایطی خاص و آزمایشاتی نیاز دارد که کاربر اطمینان حاصل کند که با بروزرسانی چیزی را از دست نمی دهد.

سخت افزار

این امر منجر به یکی دیگر از نقاط مهم فروش SaaS می شود و آن عدم سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای استفاده از آن است. نرم افزارهای لوکال گاهی اوقات به سرورهای فیزیکی و سوئیچ ها و تجهیزات شبکه نیاز دارند باید نرم افزار مورد نیاز را پشتیبانی کند.

مقیاس پذیری

علاوه بر این، SaaS را می توان از این نظر مقیاس پذیر دانست که در صورت نیاز به افزودن کاربران بیشتر به خدمات خود یا برعکس، کاهش آنها، شما به سادگی با پرداخت صورتحساب بدون هیچ مشکل زیرساختی از نظر تامین سخت افزار و یا هر چیز دیگری قابل استفاده خواهد بود

پشتیبان گیری و ذخیره سازی

ذخیره داده ها و پشتیبان گیری از عملیات مهمی است که همیشه نیاز به برنامه ریزی و نیازمندی هایی هست که ممکن است هزینه بر و زمان بر باشد، امنیت و اطمینان از صحت انجام پشتیبان گیری معقوله ای است که باید در اولویت باشد، در سرویس های SaaS تمامی این وظایف بر دوش راه انداز خدکات است و شما به راحتی می توانید به امکانات از پیش تعریف شده اطمینان کنید و حتی در برخی نسخه ها امکان دریافت فایل های پشتیبان را خواهید داشت

نرم‌افزار به عنوان سرویس

به طور کلی، SaaS مزایای بسیاری را ارائه می دهد که به مرور زمان به نفع ارائه دهندگان و کاربران عمل می کند. از این جهت که برای تولید کننده آن سرویس مقرون به صرفه خواهد بود که امکانات جذاب و هزینه بری را برای تعداد زیادی از مشتریان تامین مد و از آنطرف نیز کاربران با پرداخت هزینه هایی خیلی کمتر از سرویس های اختصاصی به آن امکانات دسترسی خواهند داشت.

البته با وجود تمامبی محاسن و مزایای آن، برخی از شرکت ها ترجیح می دهند خدمات مدیریت ابری خود را بسازند و برای خود توسعه دهند و ارکستراسیون برای مدیریت داده های خود راه اندازی کنند، این فرصت های بی نظیری بیشتر برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک و نوپا ارائه می شوند که با حداقل هزینه به امکانات بی نظیری از طریق SaaS دست پیدا کنند که پیش از این واقعا امکان راه اندازی و استفاده از سرویس های مشابه بصورت اختصاصی میسر نبود

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت