شرکت طراحی سایتوبلاگبرنامه نویسیعبارت های منظم (Regex) یا عبارات با قاعده
عبارت های منظم (Regex) یا عبارات با قاعده

عبارت های منظم (Regex) یا عبارات با قاعده

ریجکس (Regex) مخفف عبارتهای منظم یا Regular expression و معنای واقعی آن عبارتهای منظم است. regex ها اصطلاحا به الگوی بستگی دارند و می توان آنها را regex نامید.

Table of Contents

ریجکس (Regex) مخفف عبارتهای منظم یا Regular expression و معنای واقعی آن عبارتهای منظم است. regex ها اصطلاحا به الگوی بستگی دارند و می توان آنها را regex نامید. روشی است که در توصیف متون برای جستجو و مطابقت آن الگو در متن استفاده می شود یا جملات برای مقایسه روی آنها و سپس استخراج آنها یا تأیید اعتبار آنها انجام می شود.

Regex چیست؟

ری جکس را یک الگو در نظر بگیرید که الگوریتم جستجو در میان یک عبارت را بصورت خیلی خلاصه با تکنیک های بخصوصی مشخص می کند با سرعت نور در آن عبارات دنبال آن الگو می گردد. به عنوان مثال اگر می خواهید تمام فضاهای خالی یک فایل را حذف کنید، می توانید این کار را انجام دهید با جستجوی دستی در فایل و حذف تمام فضاهایی که پیدا می کنید، یا ساختن یک اسکریپت که شامل تعداد زیادی از شرایط و حلقه های If باشد و مطمئن شوید که هر کاراکتر یک فاصله است یا خیر، و آخرین راه حل و بهترین راه استفاده از Regex است

در زیر می توانید نمونه یک یک تکه کد کوتاه Regex را مشاهده بفرمایید، این یک الگوی واقعی Regex است:

نمونه و مثال Regex

نمونه و مثال Regex

می توانید مشابه مثال بالا موارد بسیار پیچیده ای را با یک عبارت ساده که از یک خط تجاوز نمی کند انجام دهید، با استفاده از عبارات معمولی در وقت شما صرفه جویی می شود و تلاش زیادی، به ویژه در برخورد با متون بزرگ، می توانید از این تکنیک با بسیاری از زبان ها مانند جاوا استفاده کنید، PHP، Python، C، JavaScript و دیگر زبان های برنامه نویسی از regex پشتیبانی می کنند. حتی در بسیاری از نرم افزار های مرسوم نیز regex دیده می شود که در فرم های جستجوی ساده آنها می توانید با این عبارات منظم جستجوی خود را دقیق تر، محدود تر و ساده تر کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت