node.js چیست؟

node.js چیست؟

node.js یک کتابخانه متن باز که در سال ۲۰۰۹ با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت توسط آقای رایان دال نوشته شد.

Table of Contents

node.js چیست؟

Node.JS یک فریم ورک برنامه نویسی است که توسط رایان دال در سال 2009 و با زبان جاوا اسکریپت ساخته شد که در توسعه وب و طراحی وب سایت یک جهشی کوانتومی ایجاد کرد، به خصوص پس از توسعه موتور سریع V8 توسط گوگل که رایان دال پلتفرم Node.js را بر روی آن ساخت و به جاوا اسکریپت ابعاد دیگری داد.

جایی که می‌توانیم مستقیماً از جاوا اسکریپت خارج از مرورگرها و خارج از سرورها استفاده کنیم، Node.js برای برنامه‌نویسی برنامه‌های کاربردی وب تعاملی، به‌ویژه برنامه‌های تک صفحه‌ای یا Single Page Application استفاده می‌شود که در طراحی سایت و نرم افزار های تحت وب، تجربه کاربری خوبی را رقم می زند.

ویژگی های Node.JS

  • Node.JS از ویژگی async در برنامه نوبسی پشتیبانی می کند.
  • در اجرای کد بسیار سریع است زیرا بر اساس موتور جاوا اسکریپت V8 است.
  • مقیاس پذیری زیادی دارد.
  • متن باز و رایگان است

هر زمان که یک کلاینت چیزی را از سمت کلاینت برنامه درخواست کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

ابتدا درخواست به سرور ارسال می‌شود و سپس در آن سرور، پردازش یا محاسباتی برای اعتبارسنجی درخواست سمت کلاینت انجام می‌شود و پس از انجام تمام این اعتبارسنجی، پاسخ به سمت مشتری ارسال می شود. اساساً برای انجام تمام این محاسبات و پردازش ها، از این فریم ورک NodeJs جاوا اسکریپت استفاده می شود.

چرا از Node.JS استفاده می کنیم؟

  • بر روی موتور V8 گوگل کروم ساخته شده است و به همین دلیل زمان اجرای آن بسیار سریع است و بسیار سریع اجرا می شود.
  • از آنجایی که NodeJ ها برای بازگرداندن داده ها نیازی به صبر کردن برای API ندارند و به صورت مستقل می باشند، بنابراین برای ساخت برنامه های وب با حجم واقعی و داده های فشرده، بسیار مفید است.
  • زمان بارگذاری یک صدا یا ویدیو توسط NodeJs کاهش می یابد زیرا برای داشتن پایه کد یکسان، کد بین کلاینت و سرور همگام سازی بهتری وجود دارد.
  • از آنجایی که NodeJs منبع باز است و چیزی جز یک چارچوب جاوا اسکریپت نیست، بنابراین برای توسعه دهندگانی که قبلاً به جاوا اسکریپت عادت کرده اند، شروع توسعه پروژه های خود با NodeJs برای آنها بسیار آسان است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت