شرکت طراحی سایتوبلاگبرنامه نویسیتفاوت بین پروتکل های http و https
تفاوت بین پروتکل های http و https

تفاوت بین پروتکل های http و https

بعضی اوقات وقتی وارد سایتی می شوید، متوجه می شوید که آدرس URL بالای مرورگر شما به جای HTTP دارای HTTPS است

تفاوت بین http و https که در ابتدای هر وب سایت اضافه می شود چیست؟ بعضی اوقات وقتی وارد سایتی می شوید، متوجه می شوید که آدرس URL بالای مرورگر شما به جای HTTP دارای HTTPS است، آیا تفاوت آنها را می دانید، در این مقاله در مورد تفاوت بین آنها و نحوه تبدیل آن صحبت خواهیم کرد. از HTTP تا HTTPS چه چه تقاوت هایی وجود دارد؟

ابتدا بیایید HTTP را بشناسیم

HTTP مخفف پروتکل انتقال ابرمتن است. HTTP یک پروتکل است که امکان ارتباط بین سیستم های مختلف را فراهم می کند. بیشتر برای انتقال داده ها از وب سرور به مرورگر برای نمایش صفحات وب استفاده می شود.

مشکل این است که داده های HTTP (بدون ‘s’ در پایان آن) رمزگذاری نشده است، بدین معنی که داده ها می توانند توسط شخص ثالثی رهگیری شوند تا داده هایی که بین دو سیستم منتقل می شود را جمع آوری و سرقت و یا دستکاری کند.

این مشکل را می توان با استفاده از یک نسخه امن به نام HTTPS اداره کرد، که در آن حرف “S” به معنای Secure یا امن است و داده ها را رمزگذاری کرده و بنابراین غیرقابل نفوذ می کند.

پروتکل HTTPS چگونه کار می کند؟

HTTPS شامل استفاده از یک گواهی SSL است که به موجب آن یک اتصال رمزگذاری شده امن بین وب سرور و مرورگر وب ایجاد می شود.

بدون HTTPS، هرگونه داده ارسال شده ناامن است. این امر به ویژه برای سایتهایی که داده های حساس از طریق یک اتصال منتقل می شوند، اهمیت دارد، مانند سایت های تجارت الکترونیک که پرداخت های آنلاین کارت های خرید را قبول می کنند، یا ورودهایی که کاربران را مجبور به وارد کردن اطلاعات ورود به سیستم خود می کند.

سئو و بهینه سازی سایت، یکی دیگر از دلایل تغییر از HTTP به HTTPS است، اعلام گوگل مبنی بر اینکه HTTPS به یکی از عواملی تبدیل شده است که گوگل برای تعیین کیفیت سایت شما برای دستیابی به نتایج بالاتر در موتور جستجوی خود استفاده می کند و این پارامتر را در رتبه بندی هایش لحاظ می کند، و این بدان معناست که HTTPS سئوی سایت شما را بهبود می بخشد.

تشخیص وب سایت امن

تشخیص وب سایت امن

برقراری امنیت کاربر که از سایت استفاده می کند مهمترین دلیل استفاده از HTTPS است که موجب اعتماد کاربر خواهد شد. برای تشخیص امنیت وب سایت می توانید به این موضوع توجه کنید و اگر بدانید که در پشت صحنه چه تفاوت های میان این دو پروتکل وجود دارد و خطرات استفاده از وب سایت هایی که SSL ندارند چه آسیب هایی به شما ممکن است بزند. کدام سایت برای خرید امن است؟ یکی از پارامتر های جلب اعتماد همین تفاوت است، البته فقط این نکته کافی نخواهد بود و موارد دیگری هستند که می بایست بررسی کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

شیما نظری

ببخشید اگر https سایت رو فعال کنیم و بعد از مدتی پشیمون بشیم جه اتفاقی میوفته چطوری میتونیم برگردیم به http الان فرق بین https و http رو میدونم اما هنوز شک دارم که این کار رو انجام بدم یا نه ممنون میشم کمک کنید تفاوت هاشون رو بگید

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

شاهرخی

تفاوت هزینه بین http با https چقدر هست؟ چقدر ارزش داره

۱۴۰۰/۱۰/۲۴

دیدگاه شما

ثبت