شرکت طراحی سایتوبلاگبرنامه نویسیدارک وب (Dark Web) یا وب تاریک چیست؟
دارک وب (Dark Web) یا وب تاریک چیست؟

دارک وب (Dark Web) یا وب تاریک چیست؟

دارک وب چیست؟ Dark Web که به قسمت تاریک وب و مخفی اینترنت معروف است، بخشی از اینترنت است که با روشهای سنتی قابل دسترسی نیست

دارک وب چیست؟ Dark Web که به قسمت تاریک وب و مخفی اینترنت معروف است، بخشی از اینترنت است که با روشهای سنتی قابل دسترسی نیست و صفحات آن در موتورهای جستجو ظاهر نمی شود، بلکه به مرورگر خاصی و یا ابزار مخوصی نیاز دارد. اصطلاحات دارک وب و وب عمیق اغلب برای توصیف یک چیز استفاده می شود. اما برخلاف آنچه معمول است، دارک وب تنها بخش کوچکی از وب عمیق (Deep Web) است که 90 درصد از کل صفحات وب را تشکیل می دهد و تفاوت اصلی آنها در این است که وب عمیق نه تنها نمایه شده و نیازی به هر فناوری خاصی برای دسترسی به آن ندارد.

دارک وب چیست؟

دارک وب یک بخش پنهان از اینترنت است که با استفاده از شبکه‌های مختلفی مانند Tor (The Onion Router) و I2P (Invisible Internet Project) فعالیت می‌کند. این بخش از اینترنت به دلیل استفاده از رمزنگاری و فناوری‌های پنهان‌سازی، افرادی که به دنبال حفظ حریم خصوصی خود یا انجام فعالیت‌های غیرقانونی هستند، جلب می‌کند.

در دارک وب، فعالیت‌های غیرقانونی مانند فروش مواد مخدر، سلاح، اطلاعات کارت اعتباری سرقت شده، خدمات هک و کرک، خدمات مرتبط با تبادل اطلاعات غیرقانونی و غیره انجام می‌شود. همچنین، در این بخش از اینترنت، گروه‌های مختلفی با عقاید و اهداف مختلف، از جمله گروه‌های هکر، تروریست‌ها، فعالان سیاسی و… فعالیت می‌کنند.

از طرف دیگر، دارک وب نهایتاً یک ابزار است و در برخی موارد می‌تواند برای ارتباطات خصوصی و حفظ حریم خصوصی فردی نیز استفاده شود، اما به دلیل مخاطرات مرتبط با آن، استفاده از آن باید با دقت و آگاهی انجام شود.

خطر دارک وب چیست؟ آیا استفاده از آن قانونی است؟

وب تاریک یا دارک وب (Dark Web) بسیار خصوصی و غیر متمرکز است، بنابراین مکانی ایده آل برای فعالیت های مجرمانه مختلف از ارائه خدمات غیرقانونی است. مانند هک، تجارت اطلاعات فاش شده، داده های سرقت شده و حتی تجارت قاچاق. با این حال، شامل بسیاری از محتوای معمولی و سنتی هم می باشد. مانند انجمن های گفتگو، بسترهای ارتباطی، خدمات ایمیل و چت ها نیز بسیار امن هستند.

لایه های اینترنت شامل دیپ وب و دارک وب

لایه های اینترنت علاوه بر استفاده معمولی که کاربران از آن می کنند شامل دیپ وب و دارک وب هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سینا سمائی

سینا هستم علاقه‌مند به حوزه وب و دنیای عظیم دانستنی‌های دیجیتال مارکتینگ همراه من با مقاله‌هایی که با تحقیق بهشون می‌رسم و با سادگی مینویسم باشید.

نظرات کاربران

سعید

آموزش ورود به دارک وب و نحوه استفاده از دارک وب رو میشه پیدا کرد؟ چطور باید واردش بشیم؟

۱۴۰۲/۱۲/۲۱

دیدگاه شما

ثبت