شرکت طراحی سایتوبلاگبرنامه نویسیآنتی ویروس (Antivirus) چیست؟
آنتی ویروس (Antivirus) چیست؟

آنتی ویروس (Antivirus) چیست؟

یک نوع نرم افزار طراحی شده برای مقابله، جستجو، تشخیص و حذف ویروس ها و سایر نرم افزارهای مخرب که کامپیوترها را از یک دستگاه، شبکه یا سیستم خاص آلوده می کند

یک نوع نرم افزار طراحی شده برای مقابله، جستجو، تشخیص و حذف ویروس ها و سایر نرم افزارهای مخرب که کامپیوترها را از یک دستگاه، شبکه یا سیستم خاص آلوده می کند . تاریخچه آنتی ویروس به 1987 باز می گردد. هکر آلمانی Bernard Fix اولین ابزار مستند حذف ویروس را توسعه داد. در همان سال، جان مک آفی، بنیانگذار شرکت معروف McAfee، اولین آنتی ویروس تجاری را توسعه داد.

آنتی ویروس چگونه کار می کند؟

معمولاً آنتی ویروس به عنوان یک فرایند پس زمینه اجرا می شود. این کامپیوترها، سرورها و غیره را برای یافتن بدافزار، محدود کردن گسترش آن و حذف آن اسکن می کند. اکثر برنامه های این حوزه دارای قابلیت تشخیص تهدید در زمان واقعی هستند تا هرگونه آسیب پذیری امنیتی را شناسایی کرده و به محض بروز از آن محافظت کنند.

علاوه بر این، این برنامه ها به صورت دوره ای سیستم را به صورت دستی و اتوماتیک بررسی می کنند که طی آن دستگاه تمام فایل ها و داده های محلی و بارگیری شده از اینترنت، دیسک های رسانه ای و غیره را کنترل می کند تا هرگونه خطر احتمالی را کنترل کند.

انواع آنتی ویروس

اصل کار اکثر برنامه های آنتی ویروس حفظ پایگاه داده ای است که شامل همه انواع ویروس های شناخته شده است و به روز رسانی مداوم آن برای افزودن جدیدترین تعاریف ویروس یا امضای دیجیتالی . این برای استفاده از این تعاریف در حین اسکن برای هر پرونده با امضای منطبق است.

نوع دیگری از چنین برنامه هایی وجود دارد که متکی به روش اکتشافی است. یعنی از الگوریتم های خاصی برای مقایسه امضای ویروس های شناخته شده با تهدیدهای ناشناس احتمالی استفاده می کند و بر اساس آن تصمیم گیری می کند. این نوع با توانایی تشخیص ویروس های جدید که هنوز کشف نشده اند متمایز می شود. علاوه بر ویروسهای قبلاً شناخته شده، حتی اگر آنها اصلاح شده یا استتار شده باشند تا به شکل جدیدی ظاهر شوند. برخی برنامه ها همچنین ممکن است بر تجزیه و تحلیل رفتار عامل خطر احتمالی برای هرگونه فعالیت مشکوک که نشان دهنده قصد مخرب است، تکیه کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت